long time no writing.

Oj, glömt bort min blogg någon? Jag hade det i alla fall, men medans regnstormen utansför eskalerar skall jag ta mig fan uppdatera här lite. 3 månader  sen sist, och jag tror aldrig att jag har varit med om tre mer händelserika månader.
Det har varit slut mellan mig och tobias, saker har varit riktigt ruskiga och jobbiga för att sedan efter ett tag på botten börja vandra uppåt. Vi dejtade, blev så småningom tillsammans igen, blev särbo och började ta tag i att bli två autonoma individer. Kampen mellan det onda och goda fortsätter. Det är alltid svårast och jobbigast att göra det rätta - men vi kämpar.
Jag går till världens mest sympatiska, lyhörda, intelligenta psykolog på Kungsholmen och jobbar varje dag med att förändra min självbild och bli starkare. Jag har erkänt mina fel och brister och min litenhet  - och kan nu se mitt förgågna liv med nya insikter. Personer i min närhet och periferi betraktas annorlunda och ingen känns längre som ett hot mot mig och min status i div. sammanhang.

Jag har slutat ta saker personligt och erkänt mitt värde för mig själv. Jag behöver inte må dåligt pga av att någon annan har brister i sitt självvärde och tar utr det på sin omgivning. Min umgängeskrets här i sthlm har förändrats totalt och det känns nytt och roligt! Things are looking good!

Jag var på roskilde som ensam tjej i en konstallation av tre. Nyttigt, odramatiskt och jävligt roligt! Var på Beccas lantställe i småland med hennes vänner och tobias, också otroligt trevligt med nya bekantskaper.
Prag med Tobias familj, alltid lika trevliga, roliga, snälla och omtänksamma. I bilen till stockholm för några veckor sedan kom jag och tobias in på det att båda vi tycker det är lättare att prata med den andres pappa än sin egen. Hur kan det vara så egentligen?

Jag skall gå en skrivarkurs i falkenberg, för jag skall skriva en bok! Jag har alltid haft planer, och i sommar har många utkast till början, händelser, slut, intriger poppat upp i huvudet på mig. Jag borde alltid ha ett block med mig. Har gått ner mig totalt i Marian Keyes böcker nu i sommar. Lättläst läsning (sex laxar i en laxask?) på stranden - ganske stor skillnad till Hjalmar Söderberg, Beauvoir, Sartre som jag annars gladeligen slukar.
The devil wears prada slank också ner i sommar, och nu kommer den ut på bio - roligt! Och en annan, en av de garanterat BÄSTA filmer jag har sett "Thank you for smoking" kommer äntligen, äntligen! till Sverige. Förlegade cineast-land.

En lång och garanterat tråkig uppdatering. Kan nämnas: jag har spanat in en stambag, som jag jättegärna vill ha, i december bär det av antingen till Hong Kong eller Alaska, den 23e september är det födelsedagsfest här hos mig och ja, sen var det inte så mycket mer.
Bilder finns på http://finey.bilddagboken.se
auktioner finns, många många på tradera, under säljare Finey. Köp köp!

Kommentarer
Postat av: Pojken

Hey baby. Kul att se att du kommit igång igen!

Jag ska göra allt för att säkra ditt framtida oavbrutna bloggande..

2006-08-27 @ 22:48:46
URL: http://www.TheMixUp.tk
Postat av: Mattias

Åh, hej och välkommen till blogosfären (världens fulaste ord?) igen!

Ursäkta att jag varit så onåbar, men det har verkligen varit plugga-plugga-plugga som gäller. Egentligen fortfarande faktiskt, men jag kan inte låta bli att snegla på feedreadern ibland... Och definitivt inte låta bli att skriva när du gjort det. :)

Vet du, jag och Jonny åker nog till Prag om en månad eller så! :D Och i helgen syns vi!

Nu, ett sista inluppryck innan jag får sova.

2006-08-27 @ 23:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0