varför är det så svårt?

Pt session imorse, alltid lika roligt. Förutom när jag inte får till det! Jag vill kunna sätta sparkarna direkt, och idag med hook kick tog det sådan tid. Tid är frustrerande för mig. Om jag tycker nåt är roligt vill jag kunna allt på en gång, jag blir både sur och arg på mig själv när jag ser för mitt inre öga exakt hur sparken ska se ut, men sen när jag väl ska sätta den så beter min kropp sig som om jag vore en halvt förlamad åsna utan koordinationsförmåga.
Men tänk när man sätter sparken som den här grabben, då kan man vandra tryggt ner för vilken mörk gränd som helst. Snacka om whip it good!


Jag älskar att slåss.

Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen hem!



Känner igen den där känslan. Är nog lika otålig som du, man ser hur man ska göra och man tror stenhårt på att man kan på en gång men så funkar det inte. Irriterande och då vill man bara gå därifrån! Måste skaffa mig bättre tålamod med mig själv! =)

2010-09-28 @ 19:40:35
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Johanna

You are back sötnos!? Hur är allt med dig? Inte på FB längre? Puss massa

2010-09-28 @ 19:53:07
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

fy fan va jag saaaknar dig !!

2010-09-29 @ 12:28:07
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Joanna

åh. Jag älskar kampsport. Älskar sparka och slag. att känna att man är stark! och smidig.

När man liksom känner sin kropp. Verkligen bor i sin egen kropp. Åh!

Min grej har varit karate. som sedan blev till capoeira. Jag har inte kmt spec långt i nåt av dem. och just nu tar jag en paus. en lång paus. för att jag inte vågar.. Jag längtar så till att bli av med hjärnspöken och våga ta mig ut till kampsporten igen

2010-10-18 @ 23:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0