Levi's Denim curve ID: Bold

Jag har hittat till jeanshimlen. Svaret på alla ens jeansproblem heter curve ID. Istället för att lägga vikt vid storlek har Levi's valt att lägga fokus på kroppsformen. Levi's Curve ID består av tre olika modeller -Bold curve, Demi curve och Slight curve, dessa framtagna med hjälp av en undersökning som har genomförts på 60 000 kvinnor världen över. Dessa kvinnor har fått svara på sitt förhållande till jeans och blivit kroppsscannade, något som gjorde att man lättare kunde skapa jeans anpassade efter kroppsform.

Jag provade dem i Gallerian och fick då hjälp av en kille. Inget ont om honom, han var trevlig, tillmötesgående och serviceminded. Men jag tror inte han har fattat vad hela idén bakom dessa nya jeans går ut på. Dessa ska du INTE gå ner en storlek i för att de kommer gå ur sig och blir större. De ska INTE vara obekväma och "tämjas in". Jag fick tag i en storlek för liten, köpte den efter att ha blivit övertalad av honom, men åkte till Skrapans Levi's store där jag fick hjälp av två tjejer som himlade med ögonen och tog fram en storlek större. Som jag faktiskt kunde knäppa själv (vad tänkte killen i Gallerian? OCh framför allt - vad tänkte JAG??)
Tjejerna som var asgrymma, högst socialt kapabla och ärliga sa att dessa jeans ska ju gå ifrån allt vad obekvämt heter, de ska sitta skönt, efter vilken kroppstyp man har.

Har varit och hämtat dem ny, efter uppläggning och de är som en dans på rosor! Såååå sköna, jag kan definitivt tänka mig att sitta på planet i 8,5 timmar i de här.

Och jag som hatade jeans. Not anymore.

Lika snygg rumpa som vackra Betty Page lär jag väl aldrig få, men jeansen gör gott!

Kommentarer
Postat av: J.

mycket tjusigt!! :)

2010-09-09 @ 20:54:44
URL: http://juliaederyd.blogg.se/
Postat av: ida

ahh låter som nått för mig. Hatar att köpa jeans. hittar aldrig nått som sitter fint på min häck. den är både bred platt o hängig (enligt mig, enligt Patrik den finsaste såklart)

Någon gång har man väl hittat några bra jeans o vilket lyft häcken får:P



njut nu åt dina fina jeans!! o ja sitt på planet i 8 timmar med dem.



btw.. ha det underbart på er resa nu. O GRATTIS i förskott!



kramis

2010-09-09 @ 21:41:07
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Snassy du :)

..du har ju grymt ass.



Jag vill fasen testa dessa, jag har ingen Levi´s kropp. jag har ju dieselkropp. men hmm, jag blir bra nyfiken alltså.



PUSS

2010-09-10 @ 00:38:56
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

fiina! är de stretchiga?

2010-09-10 @ 08:31:37
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Camilla

Och jag har inget annat än nudie och acnekropp! Fan alltså, fina människa där borta. Din rumpi är ju så galet snygg och jeansen passar dig som ingen annan. Ren och skär lycka det där. Perfekt till USA resan och allt, du kommer go crazy där och det med all rätt. Hoppas på ett vykort, annars blir jag ledsen i ögat, så fråga efter adress honeypie. Tänker på dig!

2010-09-10 @ 16:37:13
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Matilda

vilken bra idé av dem! jeans är himla klurigt att köpa! undrar precis som någon här ovan: är det strech i?



haha, ja just ja! världen är liten! (ang. johannes)

2010-09-10 @ 22:28:19
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: josefin

Vad har hänt med din facebook egentligen? Jag tänkte skriva till dig men icke. Grymt att du hittat jeans jag har gett up long time ago men kanske ska ge et nytt försök. För övrigt ville jag egentligen bara säga att du besökte min dröm inatt. Jätteknäppt. Du hade glömt all din packning (vet inte var du skulle) på tunnelbanan så jag fick ta hand om den... Ha ha...

2010-10-06 @ 12:02:47
URL: http://gatumusikanterna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0