Polare med Polar f4?

I Runner's World senaste nyhetsbrev erbjuds man som prenumerant att förnya sin prenumeration och få köpa Polar F4 för 799 kr. På prisjakt.se kostar den 795 som lägsta pris och 995 kr som högsta. Något superkap är det ju inte riktigt, men jag skulle behöva en ny pulsmätare. Jag fick en prenumeration på tidningen i julklapp förra året och då inkluderade det en annan klocka (suunto). Men jag tyckte inte den var så användarvänlig, och batteritiden var undermålig.

Blir positivt överraskad när jag läser det här om Polars F4:
The Polar F4 comes in two models, the F4 (for females) and the F4M (for males). This is allows the female version to have a smaller build and thinner wrist strap than the Polar F4M. This is a perfect solution for women who often find heart rate monitors a bit too bulky and big. The wrist strap itself is very comfortable, with us often forgetting that we were wearing the very light heart rate monitor.

We were very impressed with the packaged Polar T32 coded heart rate belt. The use of Polar OwnCode technolgy ensures that the watch never experiences interference from other heart rate monitors or gym machines.

Det är ingen superklocka, billiga material håller priset nere. Jag sitter och funderar på vad det är för klocka jag skulle behöva, om någon alls. Jag borde veta bättre än att falla i erbjudandefällan egentligen, men det är ju viktigt att veta i vilken pulskategori man ligger i när man söker specifika resultat.
Jag fick en Polar redan 2006 och den har varit väl använd, därför funtar jag nu på att förnya prenumerationen och köpa denna klocka..


En annan sak med Runner's Worlds senaste nummer, där de skrev ganska mycket och omfattande hur man tränar med sin hund som löparkompis. En sak som de skrev fick mig att skratta rakt ut; något om att man inte ska springa samma runda hela tiden för då kan hunden bli uttråkad. Det måste nog vara bland det mest skrattretande jag läst. En hund blir uttråkad av brist på aktivitet. Har du någonsin sett en uttråkad hund på promenad? Jag går samma runda varje morgon med Nessla. Under de 24 timmar som passerar från att vi kommit hem igen så går förmodligen fler hundar och människor samma sträcka. När vi sedan kommer tillbaka har hela luktbilden förändrats för Nessla, andra hundar har lämnat spår osv. Inte går hon och tänker "oh nej, nu kommer den gamla vanliga uppförsbacken... suck!"
Så, no worries hundägare. Så länge man promenerar och håller sin hund aktiverad kommer den INTE bli uttråkad på promenadsträckan, däremot kanske DU kommer bli det :-)

Kommentarer
Postat av: ida

nää.. ingen bebis än inte suck men han/hon har ju 8 dagar på sig kvar innan dagen d! försökte verkligen vräka bebis i helgen men gick inge vidare. haha!



Jajemen.. hoppas i sängen ska det göras o städa o tvätta o putsa fönster om bebis inte vill komma ut!! :P

kram

2010-10-26 @ 08:50:56
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Petra

Det var ju en riktigt snygg klocka!

2010-10-26 @ 08:56:13
URL: http://blogg.svd.se/maratonbloggen
Postat av: Desiré

Den var ju inte så dyr! :) Och det är ju schysst att se pulsen och energiförbrukningen när du tränar.



Du har förresten fått en award i min blogg. Bara för att din blogg är så bra och för att DU är så bra! :)

2010-10-26 @ 12:43:53
URL: http://dessismat.blogspot.com
Postat av: teddy

Ja andningen är viktig. Svår att glömma när oron sätter fart och den kommer ju inte direkt att minska näör barnet väl är här.

Man får helt enkelt öva.



Ojjj tre timmars spåinning. Det blir tufft men är det lågintensitet så att man orkar?

Det mesta jag kört är 150 min.



kram ävnnen o trevlig kväll

2010-10-26 @ 15:50:58
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Jag vill seeeees !!

jag har Fine abstinens <3

2010-10-26 @ 16:59:22
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0