jag är en dålig gudstjänare

Om jag vore bibelläsare skulle jag vara en dålig sådan, jag bryter (med eller utan hjälp) mot bud efter bud:

Ni skall fira veckohögtiden i början av veteskörden och bärgningshögtiden vid årets slut: Meh! Vi var ju på bio i New York då och såg Scott Pilgrim vs the world. (SE DEN!)

Allt förstfött av hankön skall tillhöra mig: Meh! Jag står och väljer ut blommor till köksfönstret och vänder mig om för konsultation, och där står han, helt stilla och allvarligt. He's mine!

Det bästa av den första skörden varje år ska ni ta med er till Herrens, er Guds, tabernakel: Meh! Vi skulle ju gå på skogspromenad precis då.

Följande budord är sammanfattade från 2 Mos. 34:1-29 och är icke-traditionella, ändock en genuin version av de tio budorden.

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Gulle vovve och gulle matte! =)



Ha ha, ja ny trend... Beckers scotte 7 - att rekommendera! ; )



KRAM

2010-10-21 @ 20:47:56
URL: http://annapanna.blogspot.com
Postat av: Camilla

VÄNNEN, det här var nog den i särklass mysigaste bild jag sett på dig. Det där leendet! Ja du, om vi ändå kunde få till den där Höganäsfikan, hade varit tok-mysigt att kombinera med min vistelse hos föräldrarna. Självklart kommer jag hålla dig uppdaterad om hur allting blir. Gillar inte att det känns oklart och ganska hopplöst.

2010-10-22 @ 16:42:04
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0