Ibland är något helt fel med mig

Ibland uppfattar jag att jag gör saker som kan verka halvt tokiga. Jag lyssnar på SR's fantastiska dokumentärer varje morgon när jag går min ca 79-83 minuter långa skogspromenad med Nessla. I morse lyssnade jag på dokumentären Gottrörakrashen. Den 27 december 1991 bryts den fridfulla julstämningen vid trafikledningen på Arlanda av ett lika behärskat som ödesdigert meddelande över radion: SK751… vi havererar i marken här..

Jag promenerar koncentrerat vidare och lyssnar intresserat. Kommer hem igen, slår på datorn - kommer på det jag skulle göra idag som jag har skjutit upp i flera dagar. Klickar mig in på hemsidan, fyller i fälten. Sen kommer jag på vilken halvstörd situation jag hamnat i. Inser på vilken hemsida jag är inne på. Vilka datum det rör sig om. Och bryr mig inte. Borde man inte bli lite vidskeplig, eller åtminstone reagera på att man sitter på SAS hemsida och ska boka flyg till Skåne över jul strax efter att man lyssnat till denna dokumentär?

Kommentarer
Postat av: Desiré

Sv: Thintervention är som en miniversion av Biggest loser (fast mkt bättre och med deltagare med mycket humor). Det är Jackie Warner som håller i det och hjälper dem att gå ner i vikt under ett par månader, de väger in sig varje avsnitt men ingen röstas ut. Det är ingen tävling och det är det som är så bra :)



Finns att ladda ner på bitmetv.org, men man behöver en invite och jag har inte kvar tyvärr.



Ang. klockan så använder jag den ofta. Alltid när jag springer och alltid när jag promenerar. Ibland också när jag ska transportcykla en längre bit. Jag antar att den har likadana funktioner som Polaren, fast den här har inbyggd gps vilket är en fördel. Den är ju däremot lite dyrare.

2010-10-27 @ 13:47:17
URL: http://dessismat.blogspot.com
Postat av: Camilla

Haha, ja du - man tycker ju det. Hur gick bokningen vännen, fick du till några bra priser? Om jag får ett glädjande besked på fredag kommer det INTE bli någon hemkomst för vår del. Tack för din peppning, värmer fint. PUSS

2010-10-27 @ 14:48:44
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: teddy

Hihih det är konstigt hur hjärtat kan stänga av. Vad var det för haveri 1991??? Plan?

Ush - men tur att chanserna är sååå små.

Jag är så bajsflygrädd.



Ohhh 105 min och inte lågintensitet. Jag hade dött :) haha. Men hade varit skoj att pusha sig själv för att se vad man kan mäkta med.

Jag kommer att utmana mig efter graviditeten för att testa och visa för att andra mammor att man visst kan.



kram

2010-10-27 @ 15:39:07
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Ohhh tack du söta.

Ja tänk så många roller vi placeras i och förväntas uppfylla. Jag vill INTE vara en mamma med plicierad kjol och papiljotter i håret.

Jag är Theodora och kommer att vara det först.

Jag har också alltid varit rädd för just det där - att förlora sig själv.

Men det är ju upp till var och en vad man tillåter.

Så är det ju.

Så lätt att hitta på ursäkter.

Jag köper dem inte.



Du kommer att bli en underbar mamma en vacker dag om du själv vill ha barn.

Det är ju inte alla som vill skaffa barn heller.

Vi är så olika.



kram på dig och tack för guldstjärnan.

2010-10-27 @ 16:55:23
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Angel

Men gud va kul,jag hoppas jag också ska känna så efteråt asså han e ju en av dom bästa PTs i Sverige så det är en ära att träna med honom och jag älskar det redan.Har du haft drömmen att bli PT innan eller hur uppkom den?

2010-10-27 @ 19:12:54
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: ida

nää jag är inte så stor. är som sagt medel. O jag känner inte mej jättestor heller... bara vissa dagar! ;)

ja.. 9 månader är lång tid. denna graviditet har jag ju haft på ett o samma år de andra har jag ju gått med över jul och nyår, så på nått vis känns det som man gått extremt länge nu fastän det är lika:P haha!!

2010-10-27 @ 19:15:43
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Angel

Asså jag har ju tränat löpning sen jag var 13 men så fick jag en ätstörning och nu när jag kommit ur den och skulle börja träna (för under ätstörningen har jag vart periodare när det gäller träning) och senaste året har jag haft träningsförbud så nu när jag försökte börjar löpträna igen hade jag ont överallt,och andningen ja den där andningen alla atleter talar om va förlorad,så kollar du inte jarkort.se så kan du läsa allt om honom och så förstår du vilken ära det är,men låter som vi båda haft tur med duktiga PTs och framför allt hittat rätt,för även om man läser om dom ska det ju klicka irl och det va jag mest nervös för.

2010-10-27 @ 19:26:11
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: NINNIE

uuusch!



Brukar oxå lyssna på sr dokumentärerna! Speciellt när jag går och lägger mig :)

2010-10-27 @ 20:21:52
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: NINNIE

sv; hahha visst är dom roliga vissa!:):) Nääe, tror att Wilgot får vara sitt lilla lurviga jag på Halloween i år :)

2010-10-27 @ 20:43:31
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hr gick det med bokningen sen? Kan inte Nessla följa med? Hoppas att din Torsdag blir underbar!

2010-10-28 @ 08:15:35
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0