Hur mycket Omega 3 har du i ditt blod egentligen?

Äntligen!
För snart 2 veckor sedan skickade jag iväg ett blodprov till Norge för att se hur det står till med balansen av fetter i blodet, min Omega 3 nivå, omega 6 nivå, fettsyrabalansen och få en sammanfattande fettsyraprofil.
Jag skrattade lite när jag såg nivåerna, det syns att man äter lchf och inte inte är fetträdd! :-) Men mer omega 3 behövs, det står ju klart.








BOOOM *spränger mättat fett stapeln* haha!

Här följer en liten film som visar hur man går tillväga om man också vill testa sina värden

Kommentarer
Postat av: Fanny

tanken var att han skulle ställas en del, men han är tyvärr krypt :( vi är lite ledsna för det men vi har gjort allt man kan och den där kulan vägrar komma ner. synd då vi får mkt beröm för hans utseende och mentalitet. men han är lika fin för det!

2010-11-18 @ 20:16:19
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Nettan med pappa Valle

Att ha en mops eller två mopsar tycker inte jag var nån skillnad. Dom har roligt tillsammans och har sällskap av varann när man inte är hemma, dom ligger brevid varann när dom sover och kan leka tillsammans på ett sätt som man inte kan leka själv med dom. Ha ha ! Så att ha två mopsar är bara kul.



Om man sen vill ha fler tyckte inte jag gjorde nån skillnad över huvudtaget än mot att ha två.

Den enda skillnaden är när man är ute och går med dom och alla koppel snurrar ihop sig, men det lär man sig. Ha ha !

Min gubbe kan inte gå ut med alla tre för han har ingen vana, men jag som går ut med dom dagligen har lärt mig hur jag ska bete mig.



Lycka till med planerandet !



Kommer ni till nån utställning och ställer / tittar ?



kramiz från pappa Valle och farmor Nettan

2010-11-18 @ 20:36:28
URL: http://mopsarna.blogg.se/
Postat av: Fanny

oj! jag har alltid trott att vita hår på bringan var eftertraktat hos svarta mopsar. det kanske är från domare till domare.

nä, hon tyckte att det hade varit roligt att han blev bedömd någon gång. jag ställde honom i valpklass en gång och det gick sådär pga kulan.

ska jag vara ärlig så är jag lite besviken på uppfödaren och folk inom rasen i allmänhet. när jag frågat om rasbundna sjukdomar och kryptism och liknande har hon bara sagt "nej nej, det är bara oansvariga uppfödare som har sådana hundar" och sen har det visat sig att Melker och massor med andra "fina" mopsar har många brister. jag skulle inte kalla mig naiv, jag har alltid haft hund, läste på mycket innan jag skaffade mops och trodde jag valde en bra uppfödare. börjar inse mer och mer hur mycket folk inom rasen mörkar alla problem vilket gör mig arg..! har flera gånger kontaktat rasklubben och dom låtsas också som ingenting.



hade kunnat hålla på att diskutera detta i timmar.. förlåt för en lång kommentar!

2010-11-18 @ 20:41:04
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Johanna

PUSS ;)

2010-11-18 @ 21:00:43
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0