forget about it now

Åh, mina kära vänner. Vilka otroligt jobbiga 12 timmar jag har lagt bakom mig. FY! säger jag bara.

Igår, när jag skulle åka x2000 hem till Stockholm efter att ha haft en fantastisk midsommar i Gävle är jag ute i god tid, strosar omkring lite och går med god marginal till tåget. Det anländer, jag kliver på, hittar snabbt min plats. Rynkar ögonbrynen lite när jag ser Sundsvall ovanför dörren. Men, skakar av mig det och tänker att det ändrar de snart. Men frågar, för säkerhets skull tjejen mittemot. "Går det här tåget till Sundsvall?"

Ja.

Jag är på fel tåg! Precis när jag inser mitt fatala misstag börjar tåget rulla. Panik!

Jag letar snabbt upp en tågvärd som inte kunde hjälpa mig direkt, och jag kände att jag bara ville hoppa ut genom ett fönster. Tårarna brände bakom ögonlocken och jag kände hur luften gick ur mig. Jag fick snart veta att jag skulle vara tvungen att åka till Sundsvall för att där byta till nattåg mot Stockholm.
Aldrig i livet.

Jag ringer fina svärmor i Gävle och frågar om det finns någon buss från Söderhamn vilken är den första stationen efter Gävle, 7 mil åt helt fel håll. Jag får svaret att det går ett X-tåg 21.51.
1,5 timme måste jag alltså sitta och häcka på Söderhamns tågstation.
Tilläggas ska att Tobias pappa såklart tagit bilen till Jämtland dagen innan, så det finns ingen chans att bli hämtad av någon.
När jag funnit mig i min förbenade situation så inser jag att det skulle kunna ha varit så mycket värre. Det skulle kunna ha ösregnat, eller varit -20 grader. Jag satt i kvällsolen och läste "The monk who sold is Ferrari" -  min senast inköpta bok (rekommenderas varmt förresten!) och åt Salta Katten.

Det slutade med insikten att jag skulle behöva åka buss från Gävle ut till Tobias föräldrar igen, gå upp svinaktigt tidigt idag och ta första x2000 tåget till Stockholm. Väl i Stockholm skulle jag vara tvungen att gå direkt till gymet för att träna med min PT, detta var bestämt sedan länge.

Heroiskt nog fick Tobias mamma tag i en bil så hon kom och hämtade mig på stationen. Så otroligt tacksam var jag!
Hem och försöka varva ner. Kände mig stressad att jag inte skulle få någon sömn innan jag skulle åka tåg, träna kampsport och sedan en hel arbetsdag på det.
Sov ingenting inatt. Vaknade var femtonde minut i rädsla för att försova mig.

Behöver jag säga mer än att jag snart stänger av datorn och däckar i soffan? Jag. är. så. trött.

när jag återfår mina krafter ska ni får se på midsommarbilder. Fina sådana!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Aj aj, då förstår jag med all rätt, Jesus vilket dygn du haft men som du skrev ; det kunde ju varit så mycket värre men det är ju inte vad man tänker man man hamnar i situationen. Se nu till att sov riktigt gott och hoppas det där PT passet gick bra i morse. Puss vännen



Ser fram emot midsommarbilderna.

2010-06-28 @ 20:43:08
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Maria

Men usch vilka jobbiga timmar! Kan bara tänka mig in i känslan när man upptäcker att det är fel tåg, panik! Skönt att det löste sig tillslut iallafall och ta hand om dig nu och hoppas att du hittar kraft till PT-passet imorgon! Kram till dig!

2010-06-28 @ 20:47:19
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Fy fabian vilken mardröm! Och jag förstår hur TRÖTT du är!(Eller var? Du kanske sover nu?)Om det är någon tröst så kommer du en dag att skratta åt det här och berätta det som en rolig historia. ;-)

2010-06-28 @ 21:04:29
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: NINNIE

oooh! låter som ett sånt misstag som jag skulle göra!! :) Skönt att det löste sig!!

2010-06-28 @ 22:11:53
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: Julia

oj vilken mardröm! Stackare. Där ser du hur det går om man dricker för mycket midsommarsnaps ;)

2010-06-28 @ 22:59:26
URL: http://juliaederyd.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Neee, din stackare! Hoppas du fick en mys midsommarhelg iaf?



Jo du bruden, nu bär det för min del av mot världens ende Bålsta efter sommaren.

Har bott där förut så det är inte helt nytt, men det blir en väldig skillnad mot stan. Helt klart!

L Å N G T!!! (till jobbet)

Men det kommer bli bra. Nästa steg i livet på nåt vis. Har gjort stan nu, även om jag såklart kommer sakna det massor också!



STOR kram!

2010-06-29 @ 23:49:27
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0