Bästa axelträningen

Så kom vi iväg till gymet till slut. Ockuperade lilla hallen på F&S Skrapan och tog mig t.o.m friheten att utnyttja ljudsystemet med egen medhavd musik. Uppvärmingen blev av den sort Tobias gör på MMA träningen ute på Nacka Dojo, dvs lite löpning runt salen med inslag av rörlighetsträning.
Snart slogs och sparkades vi hejt vilt och jag försökte mig tillochmed på att lära Tobias en bakåtsparkar. Svetten lackade och passet avslutades med äkta, äcklande fysträning av den värsta sorten.
Man står i plankan/startposition till armhävning bort från mitshållaren, och hoppar runt ett halvt varv på tå och händer. Axelpartiet får verkligen träna här, genom att trycka ifrån för att lyfta samtidigt som man ska snurra steg för steg. När man roterat ett halvt varv ska man upp och sparka 10 st yxsparkar. Sedan ner, och hoppa runt igen. Upp - 9 yxsparkar. You get the point. När jag är nere på 2 och slutligen 1 är jag så slut.. maxpuls!
På tal om sparkar; det här är bland det roligaste jag vet.  Double Back-leg roundhouse kick.

Sedan excentriska crunches där Tobias sitter på min knän och trycker ner mig i golvet när jag nått ända upp i min crunch. Min enda uppgift är att hålla tillbaka ända ner i golvet, och det svider, må jag lova! Sedan plankan i en minut, och efter det utfall med ena benet bakom mig på en bänk.

Sen - död död död i musklerna. Och det är då man åker ut till Forum Nacka och strosar i affärer/uträttar ärenden som hamnat på hyllan i 2 timmar. Bästa nedvarvningen!

Kommentarer
Postat av: ida

GAAALET! blir trött själv i mina muskler av o läsa vad du utsatte dig för:p haha!! du är otroligt duktig o flitig!=)

2010-07-26 @ 09:10:22
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

haha den där övningen verkar jobbig... antar att det är en dålig ursäkt att säga att jag inte har någon partner att sparka på så jag kan därför inte köra den. haha.

2010-07-27 @ 13:32:09
URL: http://www.traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0