en vecka återstår

Om en vecka sitter vi på flygbussen mot Skavsta (känner jag mig själv rätt är vi förmodligen redan där vid denna tiden då jag gillar att åka i GOD tid till flygplatsen när vi ska resa). Jag längtar!
Det spelar ingen större roll vart jag åker, om det så är ner till Skåne eller som för ett år sedan, Tokyo - jag älskar älskar att resa! Älskar flygplatser: lukten, affärerna, förväntningen som ligger i luften hos människorna som går omkring och väntar på boarding.

Älskar också att se hur folk har klätt sig! Vissa åker i mjukis och Uggs (kanske mest när vi flög från New York) jämfört med dräkt och högklackat till Japan.
Mitt bästa tips är att inte ha kjol. Jag gjorde det misstaget en gång och fy som jag ångrade mig! Jag frös om benen (antingen är det hundra grader varmt eller svinkallt på planet) och fick vira en filt om benen så jag såg ut som någon slags sjöjungfru!

Nej, bekvämlighet är A och O på planet. Och tjocka strumpor (sen den där gången är jag alltid väl förberedd!) och inte jeans som är tajta i midjan, för jag sväller som en svamp. Svampbob Fyrkant typ, fötterna går knappt i skorna igen och jag känner mig som Askungens fula syster.Tur att det inte är en lång flygresa till Riga. I slutet av april åker vi till Madrid, det är någon timme längre men inte så farligt det heller.

Någon som inte alls gillar flygresor är Tobias, och det kan jag verkligen förstå. Tänk att nästan vara 2 meter lång och klämma sig in dessa små utrymmen och sitta still och inklämd i flera timmar, och samtidigt lida av RLS. Många av oss kan nog inte ens föreställa sig hur hemskt det måste vara....

Jag är också en fena på att längta tillbaka, nästan så det gör lite ont inuti mig. Jag tänker på resor som det bästa som finns i mitt liv helt enkelt, och jag vill aldrig att de ska ta slut! Tokyo och Japan gjorde ett sånt starkt intryck på mig, det var en av de finaste, roligaste och mest spännande resorna jag någonsin gjort! Kanske var det loppet jag sprang som gjorde att jag tog in staden med alla intryck på ett helt annat sätt än om vi bara turistat vanligt...

Marathonresan till Tokyo, mars, 2009.

Kommentarer
Postat av: helena

Oh! jag ÄLSKAR alla dessa underbara träd som blommar... Ha en fin resa!

2010-02-25 @ 09:57:38
Postat av: ..:Sarah:..

jag håller med.. jag tokgillar flygplatser..om de så är arlanda eller luleås lilla. de är nått med dom :)



och exet mitt va ju typ 2 meter, så han satt ju inte bra.. själv sitter jag som en liten pronsessan och nästan kan vicka på fötterna ;)



PUSS FINA..

vi har ju en hel natt på tåg som väntar, de är mys de med ska du veta. vi tar sovvagn.

2010-02-25 @ 10:58:47
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

tokyo måste varit så jäkla häftigt!!



jag reser alltid i leggings. skulle inte klara av att sitta i jeans i ett plan! fy sjutton! cellskräck är bara förnamnet! haha!

nä, leggings som sagt. och så har jag alltid en stor sjal, som man kan ha som täcke! :-)



härligt med riga! jag vill också!



ja jätteroligt med ringar! jag är helt pirrig... vill ha NUUU! haha!

2010-02-25 @ 11:23:43
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Camilla

Jag kan inget annat än instämma och om det är något jag brukar ha på mig när jag åker så är det baggybrallor, japp faktiskt. Tro det eller ej men det är det absolut bästa. Klår, mysbyxor, leggings och allt vad som finns. Du håller värmen samtidigt som det är skönt. Förstår om du längtar, det är något alldeles extra att flyga och det va länge sedan för mig nu. Hoppas jag får möjlighet på sensommaren eller någon vecka tidig höst. Huuu!

2010-02-25 @ 11:57:12
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nej där missuppfattade du lite men jag vill inget annat än komma iväg på en sista minuten om möjligheten finns. Som du vet, Nils lever på CSN och jag ja det är som det är. Vi kommer nog inte få möjlighet men man kan ju alltid drömma. Det känns nästan som ett måste då jag faktiskt fyller 25 denna sommar.

2010-02-25 @ 13:41:26
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, ja men varför inte?! DU är bra du ;) Pussel, hoppas huvudvärken har lättat.

2010-02-25 @ 14:32:38
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

hahaha !! då ska jag ta ett hotashell fota bara till dig på lördag ;)

2010-02-25 @ 20:43:28
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Härligt och resa!



Ska själv boka en resa till Prag snart, längtar... Gillar mer och mer stadsresor faktiskt.

Men nu var de länge sen jag reste. Sista resan var till Hawaii. FYFAN vad mina fötter var svullna efter den resan! Här snackar vi farmors fötter! Ha ha...



Ha det gott och pussa din doggis från mäj! =)

2010-02-25 @ 20:47:23
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Annapanna

Allvarligt, ska du dit och springa?! WOW!



Själv är jag tillsammans med en snö tok och ski lover till karl så det blir inte direkt nå solsemestrar för mig heller, ha ha!

2010-02-25 @ 20:58:04
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: teddy

Ohhh så härligt att resa.

Älskar också flygplatser så länge man ej behöver säga hejdå till älskade.

Hur länge ska ni vara borta?

kramisar

2010-02-25 @ 21:16:28
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0