eight.

Till min och Tobias Madrid Marathon resa. Imorgon är det åtta veckor tills jag ska med allra största kraft försöka slå mitt PB på 10k. Att komma in på en bättre tid än den jag fick i Tokyo ska väl inte vara alltför svårt, det var ju faktiskt första gången jag sprang en mil då. Redan två månader senare på Milspåret hade jag putsat tiden med 7 minuter och kom in på 60 min. Då vägde jag betydligt mycket mer än vad jag gör idag, och kommer göra om 8 veckor, så jag hoppas att mer träning och mindre extravikt ska synas på den stora digitalklockan när jag går i mål. Men sen kommer det mest nervomskakande - att vänta på Tobias marathonmålgång (peppar peppar...)

Vi pratade om hur man ser på en marathonpremiär, många känner sig såklart nervösa, rädda, pirriga och förväntansfulla. Tobias, som är en man av en lugn natur med närhet till sinnesnärvaro och eftertanke hade precis den rätt inställningen hörde jag, och mina utanpåliggande nerver kunde relaxa litet.
Fyra veckor till Premiärmilen som kommer bli en avstämning hur jag ligger till i formen, och förhoppningsvis har snön försvunnit lite tills dess (vågar man ens hoppas på det, jag menar hur ska det ens gå till??)

Tittar på Tokybilder och längtar till morgonen innan start.
Hallå? Är det bara jag och 6 andra personer som ska springa 10k?

Ja.. så var det den där språkbarriären igen...

Team Sweden!

what a happy camper!

Kommentarer
Postat av: Dessi

Åååh! Det kommer gå superbra! :)



Btw så har du Bröllopsfotografen-fonten i din header ser jag nu! Schnyyyyyggt!

2010-02-25 @ 23:15:28
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Helen

Ja det ska innehålla allt sånt. Känner att jag behöver en clean break från mitt dåliga förhållande till mat, och om en månad kan jag börja bygga upp ett bra istället. Ska börja gå till kurator igen och då även ta upp allt detta med maten och självbilden. tack för länken, sweets!

2010-02-25 @ 23:42:49
URL: http://helenhusdagbok.blogspot.com
Postat av: Helen

Och så den aktuella blogglänken. :)

2010-02-25 @ 23:43:30
URL: http://deppochpeppochhopp.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Alltså det här är så stort och coolt. Du är bra och gissa vem som ska heja heja heja på dig, dock inte där utan på avstånd. Inte nog med att du ska göra denna grej du ska åka låååångt också, wiho.

2010-02-26 @ 12:33:16
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0