alla barnen bor i västra skogen

Igår gjorde jag husesyn hos min gode vän Martin som köpt lägenhet i västa skogen. Mycket mysigt! Från coh emd nu heter det sherwoodskogen.
Vi hade musikquiz och kom fram till att vi båda är relativt bevandrade inom musik, kollade på Stephen Frys program QI, Family Guy och gjorde egna "alla barnen" - skämt. De höll relativt god nivå, men Martins hade en elakartad underton tyckte jag nog. T.ex "Alla barnen åt fint utom Josefine, för hon var ett svin." Whats up with that?
När jag sen skulle ge tillbaka med samma mynt kom jag inte på något som rimmade på Martin, och jag fortsätter gå bet. Någon som kan ett med Martin? Hilfe, bitte!

Angående sängen hade vi bestämt oss igår. Fick reda på att SOVA har en fördelaktig avbetalningsplan på 6 månader och skulle slå till. Då visade det sig att man är tvungen att ha haft en fast anställning i sex månader för att kunna bli accepterad. Någon som känner för att stå som köpare av vår säng och som vill få betalt av oss i 6 månader? Anyone?
Tobias säger att hans kall köpa en strandmadrass (!!) från Granit och sova på golvet från och med nu om det inte blir någon säng. Sängsituationen i det här hemmet är alltså fullt ut katastrofal.

Det ösregnar ute och det är två dagar kvar tills jag får semester. In i kaklet, sista spurten nu. Pragmatismen och  känslan för effektivitet är på Topp (no pun intended)

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

men jag älskar bilden !!

2010-08-04 @ 13:40:21
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Julia

åh vad surt! Såklart att nånting ska skita sig :/ Mamsen och papsen då? Kan inte dom göra en god gärning? :)

2010-08-04 @ 17:09:04
URL: http://juliaederyd.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gaah, lycka till med sängköpet. Att det alltid ska vara något som ställer till det. Med andra ord, det ska vara svårt att köpa säng :) MEN när man väl hittat och fått hem den är det så värt det. Bilden är amazing, du är grym. Kämpa på det sista två dagarna nu.

2010-08-04 @ 20:51:06
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har haft fast anställning i 3 år men jag har redan tre krediter så det kan ju hända att jag inte godkänns ändå. Annars kan jag ställa upp!

2010-08-29 @ 23:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0