platt som en pannkaka

Idag ska jag på mammografi för första gången i mitt liv. Har känt en sak i mitt högra bröst som till slut fick mig att ta tag i ärendet och ringa min husläkare som skrev ut en remiss till Sabbatsbergs sjukhus. Enligt min redaktör ska det vara en ganska smärtsam historia där man pressar ihop bröstet till en pannkaka - AJ?!

Varför är jag alltid prone to smärtsamma undersökningar, som koloskopi och nu detta? Bara de inte ska sticka mig med nålar också.
Poke her.. ahhha.. poke that girl! (ser framför mig hur folk med långa pinnar petar på mig som om jag vore en cirkusbjörn eller så är det möjligtvis ett uppslag till en ny Eddie Izzard sketch)
ja... livlig fantasi, någon?

Kommentarer
Postat av: Nelia

Hur jobbig än undersökningen kommer att vara hoppas jag att det du kännt bara en är vanlig muskelknut eller nåt liknande. Hoppas allt går bra!

2009-09-02 @ 10:48:17
URL: http://nelayah.se
Postat av: Malin

Hej Josefine!



Du ska se att undersökningen går super och att du inte har något att oroa dig för ;)))



Det är bra att du frågar. Anledningen till att du inte kan se några hälsoresultat på mopsarna beror helt enkelt på att rasen inte har något hälso/åtgärdsprogram. Strandsmedjans kennel startade sin uppfödning med just rottweiler för ca 20 år sedan. Idag ligger fokus på uppfödning av mops...men rottisarna finns kvar, fast i mindre skala. Jag hade min första mopskull för ca 1,5 år sedan. Det var en fantastisk upplevelse och nu har jag ansökt om ett kennelnamn som förhoppningsvis blir godkänt i slutet av denna månad ;))) Min engelska import tog jag in för att hjälpa den svarta aveln på traven. Gå gärna in på min hemsida och kika: http://hem.bredband.net/heddas/index.html



P.S Vet att det föddes 4 gula mopsvalpar hos Strandsmedjans idag ;))) D.S



Hade gott så hörs vi!



// Kram Malin

2009-09-02 @ 12:54:43
URL: http://www.nogg.se
Postat av: Malin

Hej igen ;)))



Ja det kan ju låta lite märkligt...men lite så är det, att vi faktiskt inte har så mycket att falla tillbaka på vad gäller aveln. Här är det sunt förnuft och rent samvete som gäller. Ingen större tröst för alla valpköpare som söker en seriös uppfödare. Som uppfödare har jag en avelsförsäkring på de hundar jag har valt att använda i avel. Mopsen är numera belagd med att inte få ersättning för kosmetiska ingrepp. Det kommer i praktiken sätta press på uppfödare att inte avla på hundar med för mycket hud och för stora nosveck. Din framtida uppfödare kommer förhoppningsvis kunna vägleda dig i försäkringsdjungeln ;)))



Vad gäller om en valp är kvar till sist eller inte. Jag försöker såklart alltid att låta mina valpköpare välja sin valp i den mån det går...men för att alla valpar ska hamna i "rätt hem", så måste man ibland erbjuda valpköparen en annan valp i kullen. Att valpen är kvar till sist är inget du behöver oroa dig för. Jag har träffat alla valpar och de ser starka och fina ut. Pappan till valparna är kullbror till min svarta tik (Ettan).



Jag bor 5 min med bil från Strandsmedjans kennel...så sjäklvklart kommer vi att träffas på ev valpträffar...och utställningar om ni har något intresse av det.



Jag håller tummarna för ditt ultraljud imorgon.



// Kram Malin

2009-09-02 @ 15:45:52
Postat av: Helen

Hmm. Alltså, jag tror bara inte att en journalist på en stor tidning hittar på citat, eller hittar på att det stått saker i en blogg. Det får man ju inte.

den goda doktorn kan ju ha tagit bort det inlägg där hon skrev om att hon aldrig går på mammografi och liknande. Bra att du går iaf. =)

2009-09-02 @ 16:44:21
URL: http://helenhusdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0