Cigna Sobs!


herregud. ÄR det verkligen såhär på riktigt? USA? herregud igen.

Kommentarer
Postat av: Nelia

Det är så där borta, och det känns helt ofattbart för oss på andra sidan av jorden att inte ha rätt till sjukvård. Hur kan man ha mage att tjäna pengar på andra människor? Hur sover man om nätterna vetandes om att människor dör på grund av att dom blir nekade den vård dom betalat för? Stackars Obama har fått mycket motstånd nu när han försöker reformera sjukvårdssystemet.

2009-09-15 @ 08:58:41
URL: http://nelayah.se
Postat av: Nelia

Ja men förstå vilka slantar dom vänder på varje dag... alla försäkringsbolag. Mama mia, min farbror bor i Miami (otippat Kuban som han är ;)) haha o hans fd fru och han hamna i skulder på grund av att hon va tvungen att föda me kejsarsnitt. Man kan lixom inte ens föreställa sig behöva pröjsa för att få föda sitt barn. Läskigt. Sett Michael Moore dokumentären Sicko? Där blir man ju mörkrädd... :/



Ang lunchningen så är det absolut något vi kan göra, var nånstans är det du sitter om man får fråga? Jag har så dåligt koll på va som finns här runt omkring haha :D

2009-09-15 @ 09:59:31
URL: http://nelayah.se
Postat av: EMILY

heej snäckan!

Förstod på johanna att du ville vara med på ljuspartyt:)

Jag ska se vad jag kan göra, men jag tror nog att det går att lösa med leveransen! Lämnar klarare besked nu i dagarna! Juldofter? Lite svårt i så fall att dofta för din del, men om jag får ditt förtroende så kan jag ju plocka ihop lite juliga dofter, beroende på hur mkt du vill lägga! och vilka sorts ljus du vill ha såklart! hörs! kram



2009-09-15 @ 11:06:04
URL: http://emilystankar.webblogg.se/
Postat av: Nelia

Get out of here!!! Allvar? :) Kan inte jag hänga me er då eller eh, alltså jag har ingen jag känner som gillar dom. Dom är ju lite speciella så ja du förstår :D haha. Men jag bara måste se dom :D

2009-09-15 @ 21:02:58
URL: http://nelayah.se
Postat av: Malin

Usch va hemskt!



Sixten hade en liten matskål när han var liten (åh han var så liten då, lillskrutten) men nu hasr han en större.



Han får mat 2ggr om dagen men det där kan man ju styra lite själv sen när de är vuxna hundar. Vet att vissa ger sina hundar mat bara 1ggr om dagen...

Vi har köpt Sixten från en kennel i borlänge men det finns ju kennlar lite överallt nu. Den han kommer ifrån heter Jaroslav kolla på mopsorden.se så finns det massor med uppfödare!



Är du sugen på att skaffa en? Gör det, de är helt underbara!



Kram

2009-09-15 @ 22:35:30
URL: http://malinfinn.blogg.se/
Postat av: Nelia

Wie, då håller vi kontakten ang Rammstein. Vill ni stå eller sitta? Jag föredrar sittplatser då jag är lite för svag för att stå och trängas och hoppa med en massa folk. Forna erfarenheter har visat att jag lätt blir matt och kan svimma av :) hahah. Grymt kul med en farsa som gillar sådan musik! Mina päron skulle nog inte ens klara av att lyssna på några låtar.

Mitt ex älskar dom med, men vi har ingen kontakt o han va typ den jag visste gillade dom precis som jag. Men alla kompisar jag har är lite mesiga i sitt val av musik haha :) Men det kanske är fler som gillar dom som inte jag vet om.. vem vet :D



Ah min farbror fick det rätt knapert efter det. Urk. Förstå om man får typ diabetes i det landet? Då är man ju dömd för medicinen och alla läkarräkningar ja sånt får man pröjsa själv som diabetiker i USA har jag förstått det som. Sen ska amerikanerna kriticera forna sovjet länderna, visst det finns korruption i landet, men en sak är säkert är att man har alltid haft rätt till sjukvård. I Ryssland börjar man göra mer o mer som i USA, vilket jag blir galen på. Men tack o lov håller man vid gamla principer i Vitryssland. Där brukar jag fixa mina tänder när jag är på besök, för jag har ju två medborgarskap, svenskt och vitryskt, och jag ha alla rättigheter där att använda mig av sjukvården och tandvården som är gratis. Så det gillar jag :)



Måste titta efter vart Brunnsgatan ligger :D Lite dålig på gator, men ja jag börjar faktiskt lära mig smått haha :D Jag har några favorit ställen här kring krokarna. Är du allergisk eller petig när det gäller val av mat? För jag älskar ett pastaställe som ligger här bredvid, o så finns det en crepperia som är att döda för :D haha

2009-09-16 @ 07:59:27
URL: http://nelayah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0