Halloween

I fredags bestämde vi oss för att förbereda godispåsar ifall det skulle komma utklädda barn och plinga på dörren. Men efter att vi suttit förväntansfulla och hoppats på att det skulle komma en och annan prinsessa eller spiderman eller häxa så gav vi upp och gick till Bröderna Olssons, som ligger på Folkungagatan. Deras koncept är att de har vitlök i ALLT. Från ölen du dricker till glassen du käkar till efterrätt. Du får gärna beställa din mat med mer vitlök, men det går inte att få utan. Det är skön stämning där och maten är fantastisk!
När vi kom hem möttes vi av en hall i vilket det låg en helt uppriven/uppkäkad tidning. Tydligen gillade inte Nessla att vi tog en stund för oss själva... det lilla monstret!

Kommentarer
Postat av: teddy

Hejsan tjejen.

Jag förstod direkt att det var du som lagt till mig på FB :) så nu är vi vänner där också.



Känner igen Nesslas beteende : )Nemo gör fortfarande samma sak men istället för att riva så brukar han kraffsa sönder saker...

Sketungar!!!!!!

Fina bilder du lägger upp hela tiden. Och fräcka pratbubblor.

Hur gör du de så fina?

kram o trevlig söndag

2009-11-01 @ 11:18:47
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

vilken söt liten vovve :)



Sv: Aha okej men alltså han brukar göra små bus ibland när han tycker att det är orättvist att han inte får någon uppmärksamhet :P all uppmärksamhet är ju bra uppmärksamhet också, bra som dålig, så han vet hur han ska göra.. länken du skickade funkade inte, så du får gärna förklara vad du menade, förstod inte riktigt :)

2009-11-01 @ 12:04:56
URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Postat av: Patricia

vilka härliga bilder :D dumlen ser väldigt god ut ;)

2009-11-01 @ 12:57:17
URL: http://patriciaklinteberg.blogg.se/
Postat av: Patricia

svar: jag tar gärna en ;) :D

2009-11-01 @ 13:02:48
URL: http://patriciaklinteberg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag gick in på länken du skickade och fick mig några goda skratt men det hade nästan räckt med att gå in på din blogg, för VILKET INLÄGG! Du är klockren och det är väl klart att Nessla inte ville vara ensam men NI måste få lite ensamtid. Maten såg riktigt god ut och jag gillar det är inlägget skrapt. Inte nog med det, du är ju snygg också. & halsbandet ska vi inte ens tala om, grrr.

2009-11-01 @ 13:15:38
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: teddy

Ja du har så rätt. Tiden bara svishar förbi och det gäller verkligen att ta till vara på varje dag.

Man får försöka göra arbetsveckan till något positivt och inte enbart längta till helgen....

Lätt hänt dock att man får söndagsångest. Speciellt när man sitter med tråk uppsatsen....puhhh.

Ska du göra något skoj idag då?

kramis

2009-11-01 @ 13:19:31
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

Okej jag tror jag fattar, typ att han blir osäker på om han ska vara lydig eller inte och då gör han något som inte alls är vanligt för honom? Eller? :P För busar gör han, men just att bita på mattan/rulla ihop mattan gjorde han myycket som valp men det har han inte gjort på flera månader nu men sen helt plötsligt började han med det igen. Tydligen så var det när jag och min pappa åkte till Björnrike i tisdags (jag kom hem i fredags), som han fick för sig att göra så. Kanske har med det att göra, att inte hela familljen var hemma men jag vet inte :P



Jag bor i danderyd, norr om stan. Vad kul för hunden att få träffa släkten. Vi var på en utställning med Bonzo i september (han vann båda sina klasser och fick hederspris :)) och då träffade han sin mamma och sina 3 syskon. Med sin ena brorsa och sin syster gick han jättebra ihop, dom var så glada allihoipa för att få träffas igen och lekte och gullade. Men den andra brorsan och Bonzo är dom två som är störst, så dom kunde inte ens hälsa. Dom bara skällde och försökte göra utfall och ville väl tävla om rang :P men det är så kul när vovven får träffa sin "hundfamilj", han blir så glad :)

2009-11-01 @ 13:35:29
URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Postat av: Designed By Hang

Mysigt! :)



Sugen på en ny design?

2009-11-01 @ 15:32:58
URL: http://designedbyhang.blogg.se/
Postat av: teddy

Så skoj att åka och träffa Nesslas uppfödare.

Bor de långt ifrån er?

Jag hade också kontakt med Nemo under 2 år efter att vi köpte honom :)

Skoj att eran uppfödare har så många djur. Blir faktiskt riktigt sugen på en till lillskit när jag tänker på alla goa valpar som springer omkring där :)

Nu äör det dags för playa del sol.

ha en fin måndag.

kramis

2009-11-01 @ 19:58:32
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

hihihi de är så söta när det är valpar omkring. Nemo blir nästan lite försiktig och ignorerar för det mesta när det är en valp omkring.

han är inte så förtjust i hanar men är det en valp så brukar han mest ignorera och markera sitt revir.



Vad skoj att ni ska ställa ut Nessla :) Vi har aldrig ställt ut Nemo och kommer inte att göra det. Det är ju en massa lagar och så där för att kunna ställa upp och eftersom Nemo en dast har en kula så får vi inte det, hahaha.

Men inte mig emot. Han är fin anyway :)



Jag önskar dig en godnatt.

Nu somnar jag.....zzzzzzzzzz

kram kram

2009-11-01 @ 20:44:24
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0