grannfejd, löpning och japan

Igår spenderade jag kvällen med mina föräldrar i Vasastan. Precis vad jag behövde - dricka te med mamma och prata drömtydning och livsstrategier med pappa. Och kolla på Grannfejden! Vi skrattade så gott åt Aschberg. Han är lite lik min pappa, faktiskt.
Pratade löpteknik också, det har kommit nya rön om hur man bör sätta ner foten i steget. Nya Runner's World numret tog upp detta och jag tyckte det lät jätteintressant.

Så därför kastar jag upp en av de bästa låtarna att springa till. Jag får gåshud när jag tänker tillbaka till Tokyo. Att stå tillsammans med 10-tusentals löpare från hela världen i starten och peppa, och lyssna på speakern som babblade på japanska och känna att snart, snart smäller det och vi ger oss iväg.

De fyra första låtarna jag lyssnade på under Tokyo Marathon var:
Sahara Hotnights - Japanese Boy
Adele - Hometown Glory
Coldplay - Lovers in Japan
Och denna, kan vara en av de bästa löplåtarna någonsin, den ligger ganska högt i bpm så man pinnar på ganska rejält när den strömmar in i öronen.



Kommentarer
Postat av: Sanna

HALLÅ! VAD ÄR DET FÖR EN BRA LÅT!!?? :D

Namn please!! Saknade er i onsdags, har ni varit på sista minutenresa?? Sista blocket i aerobicspasset är ändrat! ;P Kramisar!

Postat av: Sanna

Såg vad låten heter, om man läser lite så. Hahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0