rotatorkuffen

När jag kröp till kojs inatt kunde jag inte skaka av mig känslan av att det var något jag hade glömt. Och mycket riktigt, jag vaknade med ett ryck kvart över sju och kom på att yogan hade börjat 15 minuter tidigare! Men jag tänkte stilla för mig själv under det varma täcket att lite tung styrketräning sådär på morgonen skulle göra min dag bättre.
Så jag gick till friskis. Och körde tungt. Riiktigt tungt. Inte så att jag tummade på formen (jag tycker det ser så löjligt ut när folk tar alldeles för tungt bara för att pumpa, men tappar formen. Fattar de inte att det inte gör någon nytta då, mer skada??)

Jag körde rotatorkuffen i kabel, bröst och axelpress i kabel, tri och biceps i rep samt delts i hantel.
Sen långstretchade jag benen, de var lite stela, sura och trötta efter spinningpasset igår kväll. Kändes så lätt att gå hem efteråt - jag studsade fram! Tänk vad töjning kan kännas skönt om man lägger tid på det, minst 40 sekunder.

Det är dåligt väder idag.. jag funderar på att utnyttja presentkortet på olje/thaimassage jag fick av min fina pojkvän i 5 årspresent. Mums!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Svar: Grattis till fem år! Själv ska jag fira det i november.. Och visst är det underbart när man fortfarande är kär.. ;)



Affären är en riktig pärla, så mkt gott..



PNG, var verkligen något utöver det vanliga :)

Antar att det är därför du inte gillar kvava transportmedel? ;) Funderade oxå på bröllop där.. ;) men blir nog på en strand ist.

2009-06-02 @ 17:10:17
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Sv. Mina väninnor där nere säger att vädret är helt OK då och att det är sommarens högsäsong i Juli..

Så det ska bli nice..



Ja, det gäller att ha lite självdisciplin när man är där.. Sen kommer ju mamma alltid med massa grejer som hon vill att man ska provsmaka så hon vet om hon ska sälja det eller inte.. :/ men jag håller mig till hennes goda Kaffesorter för det mesta..



Marian Keys, har jag läst en del.. ska kolla om jag missat någon.



Låter som en riktig upplevelse ;)

Vi reste över gränsen från Indonesiska sidan i norr och sen tog vi oss söderut och ut till de stora öarna i öst.. Så himla läckert var det där! Speciellt vattnet.. Såg du min bilder under ~Resa~?

Har du bilder? Ja de stackars grisarna ville jag släppa loss.. :( Solen är en killer där ja..



Ha d bäst!



2009-06-02 @ 17:45:00
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Haha! Trevligt med lite kommentarer ;)



Han är american.. älskar rasen! Ska skaffa en till..

2009-06-02 @ 17:48:52
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja det är en söt hundras du vill ha..

Absolut en tik, hanhundar är inget vidare..



National Geografic, shit vad coolt ;)

Följer dig med nu...



Nu måste jag kolla på Brothers & Sisters, ha det bäst!

2009-06-02 @ 22:48:23
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vi har alltid haft tikar i vår familj.. och det har funkat super det med.. men vissa hanhundar blir ju som sagt tokiga i flera veckor ibland när tikar löper, kissar 1000 ggr på en promenad, juckar på grejer ;) och är mer agressiva än tikar plus att de har lättare för att få urinvägsinfektioner osv.



Fast det skiljer sig väl från hund till hund och min är inte kastrerad därav kaxigt alfahanne beteende :)

2009-06-02 @ 23:10:41
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag valde egentligen inte utan hans ägare hade cancer så jag tog över honom för snart två år sen..



Min familj har samma ras (Softis) fast en tik.. så jag var redan kär i rasen & föll för Kevin direkt..



Sov gott!

2009-06-02 @ 23:27:23
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: EGOFLOW

Det vill jag hemskt gärna! Kanske nästa vecka bjuder på lite solsken då kan vi ha lite picnic eller något!

2009-06-03 @ 10:06:03
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0