Hitch

FEM timmar. FEM timmar promenerade vi runt i Hammarby Sjöstad. Klockade till och med hur lång tid det tar att gå från vår favoritlägenhet som blev kandidat nummer två, Båtbyggaregatan till Coop. Endast sex minuter, så det är väl godkänt! Det finns dessutom ett MAX i närheten, så vi lunchade. Gudars skymning va low-carb burgaren är mumsig!
Vi har verkligen fått färg i våra ansikten idag. Vi har åkt gratisbåten över till söder och tillbaka. Vi har besökt Nautilusgymet som var oäääändligt. Tänk stort flashigt gym i....i... Los Angeles! Jeez.
Det ska bli spännande på torsdag, då kommer mäklaren och värderar vår lya. Vi har ju totalrenoverat allt så den bara måste ha stigit i värde! Annars mulnar jag.

Nu kollar vi Hitch, när Eva Mendes börjar gråta är oslagbart! Synd att klippet inte fanns på youtube. Ni får kolla hela filmen istället, den är så sevärd!

Kommentarer
Postat av: Matilda

men vaddå.. ska ni flytta? till hammarbysjöstad? har jag missat det eller är jag bara senil?



vi klipper tilly när det behövs. alltså, hennes päls är ganska klurig för hon måste borstas ibland (men inte alls så mycket som vissa uppfödare får det att låta), vi borstar henne några gånger i månaden och det räcker och brukar hålla sig fint... TILLS det kommer till en viss längd på håret, och det är då vi brukar klippa henne! :-) Så, när hennes päls är typ 1 dm lång klipper vi henne så att hon har kanske 3 cm päls. Vi gör det som sagt själva och hon sitter som ett litet ljus då vi klipper (ok, inte heeela tiden men sålänge vi inte rör tassarna är hon rätt lugn).

varför vi valde just denna ras? för att mattias är allergisk och jag ville starta projekt "snälla söta kan vi inte skaffa hund" och då var jag tvungen att hitta en SKITSÖT hund så att han bara skulle smälta. jag letade bland alla allergifria hundar och eftersom vi haft en bichon frisee under min barndom så visste jag att de funkar bra mot allergiker, och denna ras som tilly är är släkting till den rasen. för jag ville inte ha samma.. för då skulle det kännas som att det var min gamla hund på något konstigt sätt. och tillys ras ser ut som bichon friseerna då de är valpar. HELA TIDEN! gud vad jag babblar... sammanfattningsvis: det var en sjukt söt ras och jag blev kär.



fördelar med henne är att hon är världens mest kärvänliga hund som bara vill ligga nära och mysa, eller skutta runt och tokbusa! hon sover till sena eftermiddagen och anpassar sig väldigt lätt i nya miljöer, man kan alltså ha hundvakt utan att hon blir hysterisk. hon finner sig tillrätta överallt.



det som är negativt (men det vet jag inte om det är bara hon, eller om det är hela rasen) är att hon inte kan vara ensam hemma för då tokskäller hon tills vi kommer hem. en annan tråkig sak är att hon inte gillar andra hundar.. eller, hon är helt enkelt inte intresserad av andra hundar. tråkigt eftersom hon är världens busigaste och skulle ÄLSKA att leka med en annan hund.



guuud vilken lång kommentar. SORRY!

(haha, älskade länken du skickade! PRECIS så var tilly som valp!)

2009-06-07 @ 21:56:32
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Nelia

Ah Sims 3 har varit roligt, men jag har inte endast syttit hemma, och har inte haft kreativiteten att skriva blogg.. hehe :) Men visning, va kul, ska ni buda på nr 2 eller? Ush det är enda nackdelen med alla lägenheterna i sthlmstrakten, att det är så himla dyrt. Jag menar i Sundsvall kan man köpa en villa som är riktigt fin för samma pris som en liten tvåa går på i stan. Tråkigt men vill man bo i Sthlm får man väl svälja och ta det som erbjuds. :) Ni kommer ju kunna få en bra slant för er tvåa på söder, det brukar ju underlätta vid köp av nästa lya, vår lya här i Norrtälje fick vi betala 950 000 kr för och hoppas renovera upp den under åren vi bor här så vi kan få 1,2 m för den. Känner andra här i trakterna som köpt sina för det ungf. Så vi får väl se. Bara man inte förlorar pengar man lagt in så blir man väl nöjd :)



För oss ang tillökningar osv, så är det också längre fram i tiden, inga barn först jag är minst 26 har jag sagt, ialf till mina päron som redan nu börjar fråga när barnbarnen ska komma. Så 3-4 år kvar. Känns så lite när man säger 3-4 år haha läskigt, blir nervös bara vid tanken. I år dock har det vart en babyboom i min närhet, känner massa gravida tjejer som ska föda snart. Helt otroligt, aldrig har jag någonsin känt så många samtidigt som ska föda haha :)



Ang att ta en kisse från katthemmet är det väl klart man kan göra för att hjälpa en katt i nöden. Men just som du säger kan det bli rätt svårt att få dom att känna sig som hemma. Och jag tror en sådan katt skulle behöva extra omtanke, och uppmärksamhet. Jag vet inte jag är kanske tråkig men jag har lixom alltid velat ha en raskatt och just ragdolls har legat varmast hjärtat. Så vi får vår flicka om ca 4-5 veckor. :)

2009-06-07 @ 22:38:20
URL: http://nelayah.se
Postat av: Helen

Får man fråga vad ni köpte söderlyan för, och vad ni skulle vilja ha för den? Lika mkt som den ni vill köpa, eller? Har inte direkt någon koll på priserna i sthlm city. :)



Hitch! Den såg jag och Viktor tillsammans alldeles innan vi blev tillsammans, så det är speciell. Och bra! Will Smith är fantastisk.

2009-06-07 @ 22:47:51
URL: http://helenhusdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0