Today is the dag

Jag känner mig så duktig.
Jag hanterade jobbiga saker jag hade framför mig redan igår. I vårt hushåll har vi ett fack där alla kvitton hamnar efter att vi handlat. När finanserna skall redas upp i slutet av månaden så sitter man där med pannan i djupa veck och skall räkna. Plus och minus, debet och kredit. But now its done and I did it.

Sen till den där pressreleasen... ja.. what about it? Jag fick ju då den underbara fördelen att skriva om choklad. Ett tyskt företag som erbjuder chokladkakor som man gjort själv. Först väljer man mjölk, mörk eller vit choklad, sen har man 80 ingredienser att välja på, från blåbär till anis, kanel, fänkål och för den extravagante finns även äkta guldpulver. När allt är klart namnger man också sin personliga choklad.
Och där satt jag, dag två på min geishamani och försökte slå bort tankarna på rosa omslagspapper när jag skrev och tittade på bilder av choklad.
But still, I made it through the day.

Kommentarer
Postat av: jossan

vill du ses på lördag en sväng över en fika??

2009-02-26 @ 14:50:16
Postat av: Matilda

jamen självklart, jag minns dig!

pr-assistent? tufft!! när är du färdig? vart vill du helst jobba sen?

choklad-uppdrag nu alltså? ååh, inte alls avis! ska nog ta en titt på den där länken snart tror jag... egen choklad? låter ju perfekt! :-)



yes jag har pluggat på gävle högskola, men just min utbildning var lagd i (skit)hålan hofors en bra bit därifrån. helt isolerade från övriga världen, med alkoholiserade gubbar som grannar och som dessutom försökte ta sig in i ens lägenhet på natten.

en mysig håla alltså.

hm..

men nu har de flyttat utbildningen till gävle. (I wonder why).



jamen visst, jag saknar också björn! eller liksom, hela gemenskapen man hade! saknar det massor!

spelade litegrann efter studenten i sigtunas lag.. men det var inte det bästa laget direkt och lades ner. sen flyttade jag och mattias till sala, och då började jag spela i ett div 3 lag, SKITKUL! fast väldigt krävande och jag hade inte tiden. så jag slutade.

nu var det ett tag sen jag spelade, men längtar verkligen efter att få sparka lite boll igen! men då blir det nog korpen tror jag. vill inte ha det så seriöst, mest kul!

spelar du?



jag har inte kontakt med så många, eller, facebook har man ju flera stycke på. men just kontakt.. hm, ja det är väl några få! :-) tjejgänget.

elin ljunglöf, cissi sahlquist, förresten: annika falkenäng? visst var ni kompisar? har för mig det...

hennes storasyster är ju en av mina bästa vänner! :-)

har du kontakt med några?



ojoj, lång kommentar här. sorry! :-)

nu blir det middag!

ha det fint!

kramkram!!

2009-02-26 @ 18:23:41
URL: http://matildasalmen.blogg.se/
Postat av: Matilda igen

hahaha, oj... såg nu hur långt det blev! haha, värsta boken! sorry sorry sorry igen.

2009-02-26 @ 18:24:09
Postat av: Zarah-Lou

Men fan vilken jävla läcker idé!! Fan om man hade en sådan fantastisk fantasi och kunde komma på en cool produkt och affärsidé! :D

2009-02-28 @ 00:43:46
URL: http://zarlei.com/
Postat av: rebecka

vilken lyx att gora egen choklad. och vad underbart gott det ser ut! hoppas att allt ar bra med dig

2009-03-02 @ 15:00:13
URL: http://personlikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0