skattkistor, rymdskepp, nycklar och fläskkarre

what a day...
efter lunch körde vi in till Helsingborg för pappa skulle på ett möte, mor och moi flanerade bland Helsingborgs otroliga utbud av affärer. Vi gick på det gamla klassiska Fahlmans café och åt räkmacka (utan brödet såklart!) och hittade tusen klädesplagg på H&M som jag skall handla imorgon på Väla. Bokstavligt talat, det var fyra kjolar, en klänning, två jackor, två par leggings m.m! Varför inte detta utbud i Stockholm frågar jag mig förbryllat...

När vi väl hade släppt av mamma på friskis så uppdagades situatuionen att JAG skulle köra pappa hem. I den STORA bilen. Klump i magen! Som att köra ett rymdskepp, och jag kände mig lite som Kenny Starfighter! But i did it! Även Mölles gator navigerade jag på, och parkerade, tjohoo!



Bara för att upptäcka att vi glömt få husnycklarna av mamma...

Denna gången körde pappa tillbaka (av någon oförklarlig anledning, tyckte han inte att jag manövrerade MS Freja på ett tryggt sätt kanske?) In och hämta nycklarna, köra tillbaka, slänga på mig gymkläder och på ett igen, susa ner med lilla bilen till gymet och köra mage/rygg. TUNGT.

Hem och laga LCHF middag, en mycket delikat måltid bestående av fläskkarre, bearnaisesmör ( som vitlökssmör fast med smak av den delikata såsen) och sallad bestående av mache, avokado, sugarsnaps peas, harry, solroskärnor och en dressing på olivolja, citron och lite soja. Uppskattades av alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohhhh vad gott det där lät! och du har kört bil... :)) hoppas skåne är underbart skönt! ses snart! Kram ( tack för grattis hälsning, idag känns allt mkt bättre)

2009-02-12 @ 12:48:32
URL: http://metrobloggen.se/jossanjossan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0