en god natts sömn.

Jag befinner mig i ett tröttsamt lyckorus denna arla timme. Jag gick och lade mig direkt när vi kom hem och somnade på momangen! Jag är helt övertygad om att det var ett glas vin i varje ben som gjort mig mer benägen att somna snabbare (på LCHF kost har jag väldigt mycket svårare att hold my liquor och kände mig riktigt mysig och avslappnad)
Vaknade 05:30 med ett leende på läpparna (det infann sig först efter att jag kontrollerat så klockan inte var 02.30 eller liknande..)
Gick upp och bokade under de tidiga stadierna i mitt glädjerus en plats på pilatespasset som börjar klockan 07.30, så det blir till att pallra sig iväg snart. Och idag som skulle vara min vilodag? Vad hände med den? Äsch, pilates kan väl vara en aktiv viloform...eller? (ytterst tveksamt)

Middagen igår var helt utsökt! Underbart att inte känna sig stoppad som en gås efteråt. Det var längesen jag var på en sådan fashionabel tillställning så mitt delikata matval förtjänar verkligen att publiceras här: 
  • Laxcarpaccio med gremolatavinaigrette och tomatterrine
  • Coq au vin med smålök, bacon, champinjoner och potatispuré (lämnade hör och häpna all potatismos, som förr utgjorde mitt första svarsalternativ till frågan vad man helst skulle ta med till en öde ö. Andraplatsen gick f.ö till kanelbullar...)
  • 3 små bitar av ost. (jag fick bl.a en marmelad av fikon och pinjenötter till. Fiskade upp en pinjenöt och det enda jag kunde känna var ohygglig sötma... tänk så lätt man vänjer bort smaklökarna.)
Smakade även en sipp av pappas eiswein och oh mein gott var det smakade sött. Ett eiswein är  ju gjort på druvor som är frusna, och därför är syra och sockerhalten mycket högre än i vanligt vin. Det kändes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0