Drottningen och jag

Väl hemkommen från F&S Höganäs slog jag på Go'kväll och hörde något jag inte hade den blekaste aning om. Iran?? MONARKI??!
Jag hade ingen aning om att att detta land inte alltid har varit styrt av mullorna. 1979 blev demonstrationerna mot shahens hårda styre så starka att monarkin störtades i en islamistisk revolution som leddes av av ayatollah Khomeini.

Det som fångade mitt intresse på TV var en intervju med en kvinna vid namn Nahid Persson Sarvestani. Hon är filmare och tillhörde dem som såg till att Shahen av Iran störtades. Nu har hon gjort en film om drottningen Farah Diba som lever i exil.
Filmen har premiär nu på fredag och jag vill så sjukt gärna se den!!

 
foto: dygnetrunt.se

Kommentarer
Postat av: egoflow

Ja men JA! Mer sånt. Heja heja Nahid Persson Sarvestani!

2009-02-11 @ 10:21:05
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha

2009-02-15 @ 13:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0