Bra mat vs Dålig mat

En debatt ledd av Erik Fichtelius angående vad det är vi hittar på hyllorna eller i diskarna. Vilken bild är det vi har om den mat vi stoppar i oss? Vad är riktig mat?

DELTAGARE:
Mats-Eric Nilsson, journalist och författare till Den hemliga kocken och Äkta vara (verkligen läsvärda böcker!!)
Marit Paulsen, politiker och författare 
Jan Bertoft, generalsekreterare Sveriges Konsumenter 
Carl-Axel Wildt, Överviktigas riksförbund 
Danyel Couet, kock 
Jan Sjögren, Livsmedlesverket - enheten för kommunstöd 
Lisbeth Kohls, ICA - chef Kund & Kvalitet 
Klas Hesselman, VD SIK-institutet för Livsmedel och Bioteknik 
Ingemar Grön, forsknings- och utvecklingschef Pågens 
Agneta Dreber, VD Livsmedelsföretagen


Jag är väl en ful fisk med ett ben i varje gryt (en glad blandning av djur där, hihi) men jag lyssnar nästan mest på de som måste försvara sig. Och funderar; hur har de tänkt på pressavdelningen på tex ICA? PR ansvarig, hur har hon/han tänkt, blivit medietränad osv. Kommer ju at bli mitt framtida jobb, så min radar är inställd på att snappa upp från alla håll och kanter (även om jag inte skulle kunna hitta det i mitt hjärta att försvara varor som ovan gör).

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Biljett är bokat till en rockabilly club som har ett jubileum :) secound hand kläder sk ashoppas och vem vet, kanske man sk ata seden dit man kommer.. eller nått ;) PUSS

2009-02-20 @ 13:26:25
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Dessi

Ah! Det är härifrån det kända citatet (ungefär) "Om det står hemlagat på produkten antar vi att konsumenten förstår att den inte är hemlagad" kommer ifrån.



Tackar för videotipset!

2009-02-20 @ 14:05:22
URL: http://www.dessi.se
Postat av: rebecka

det ar spannande det dar med livsmedel och vad vi stoppar i oss. Valdigt mycket ar ju bara skit!

2009-02-20 @ 14:46:28
URL: http://personlikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja man vet ju knappt va de stoppar i maten, lite lustigt.



Gud va skoj att åka till japan! jag är så avis, sjukt nice shopping. Tusen tack för din snälla kommentar, jag kanske får satsa lite på det grafiska? :)

2009-02-24 @ 22:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0