...and then she said it was a wonderful day

Jag kan ha haft den bästa dagen idag!
Imorse fick jag se syster och systers pojkvän som väldigt försenade kom hit från London sent inatt.
Runt lunch åkte vi till Tunneberga för jullunch, och sicken lunch sen! 25 sorters sill, och massor av god lax, som jag älskar. Och dessertbordet! Helt ofattbart. Men jag tog ingen dessert, det får vänta till julafton, lite ost och oliver blev bra.
I. LOVE. FISH.



Spiddekauga.

Sen åkte jag och mamma hem och bytte om för något jag inte alls visste hur det skulle vara. Bastu och bad i 2,5 gradigt vatten i Höganäs hamn tillsammans med mammas friskisväninnor. 
Först gjorde jag helt fel. Var uppvärmd efter en stund i bastun, gick ut i den fallande snön (näck såklart) och ner i vattnet. Kände hur alla musklerna frös till (well, inte is men nästan) och sen flög jag upp som skjuten ur en kanon in i bastun igen, där jag blev retad för mitt nybörjarbeteende. 
Efter en stund var det dags igen, och då skulle jag visa tanterna vad jag var gjord av, så efter doppet som jag tog lugnare denna gången la jag mig och gjorde en snöängel. Ett rungande hejarop kom inifrån bastun där de stod ur ppradade för att se hur jag klarade mig. Victory!

Snabbt byta om till spinningkläder och iväg till friskis där mamma skulle värda för ett spin/puls pass, alltså ett pass där man får låna ett pulsband och så ser man sin puls på väggen i spinsalen. Ledaren säger till i vilken zon man skall ligga efter att man registrerat sin maxpuls.
Roligt upplägg! Jag maxade, slutade med 100% alltså 204 i puls - GÖTT!

Hem igen för minijulafton då min andra syster åker tillbaka till Singapore imorrn. Det blev också vinprovning medans jag varvade ner med mer vatten.


Efter några timmar blev vi rastlösa, syster och systers pojkvän och jag så vi tog svarta sopsäcker och gav oss ut i de brantaste backarna i Mölle. Schwosch!!
Precis hemkommen, nattat mopsvalpen och skall snart krypa till kojs.
Detta kan ha varit en av de mest underbara dagarna i mitt liv.!
Önskar bara att Tobias var här....

Kommentarer
Postat av: Ia Darling

Wow, vilken underbar dag du beskriver. Jag kan ju inte undgå att bli impad när du vågar dig på ett iskallt dopp och en snöängel på det!! :D



Du är nog varken den första eller sista som uppfattar folket här i storsta'n på det viset... Jag har tyvärr ingenting att jämföra med då jag aldrig bott i någon annan stad (i Sverige)... Men jag brukar dra på smilbanden och säga hej vare sig grannarna gör't eller ej. Jag har inte lust att lägga energi på att vara bitter och tvär mot nå'n ;)



Wihuuu då var inte min geografi alltför dålig! Var det längesedan du flyttade upp till Sthlm? Åh vad jobbigt att ha sin kille sååå långt ifrån just under en sådan högtid som julen... Förstår att du saknar honom (och han dig!). Kul iaf att ni får ses och fira in det nya året tillsammans, då får ni ta igen alla pussar och kramar ni inte kunnat ge varandra under de dagar och nätter som passerat helt enkelt!



Imorgon ska jag - hör och häpna - köpa alla julisar. Jag har inte känt mig manat förrän nu, och det bästa av allt är att man ofta är mer eller mindre själv i butikerna dagen före julafton! Jihuuu! Men visst blir det nog en liten uppesittarkväll med sambon och en mugg glögg när jag väl slagit in alla klappar :)



2009-12-23 @ 01:07:31
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka mysiga bilder! Ska inte du och Tobias fira jul tillsammans?? Krams om massa

2009-12-23 @ 09:30:34
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: teddy

Ojjj vilka underbara bilder på julmaten och vad roligt ni verkar ha det. Lillmopsen är såååå fin som behöver nattas, Nemo kan inte heller lägga sig innan alla är i säng. Annars sover han ståendes :) hahaha - de små liven.

Hoppas hemresan sen blir spännande och du får berätta om du fick plocka fram lillmopsen då.

God jul vännen och ha en fin fin kväll.

kram kram kram

2009-12-23 @ 15:08:30
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: elle

Åh vilken toppendag du har haft! Njut i fulla drag! God jul på dej!

2009-12-23 @ 15:33:54
URL: http://princesselle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0