Anamma amma?

Läser i SvDs artikel om "nära föräldraskap" och tycker om det jag läser, det låter så mysigt och gosigt. Tills jag kommer till den punkt då jag kände för att med en rapid rörelse kasta mitt huvud åt höger och vomera.
Amma - "är det ursprungliga sättet att förse ett litet barn med mat genom att låta det suga på mammans bröst, även kallat "att ge bröstet". Produktionen av bröstmjölk förbereds hos den gravida kvinnan under graviditetens sista tid och produktionen ökas genom den stimulans som barnets sugande utgör.

Nejnejnej. Jag vill inte kan inte jag... INTE.
Pratade med johanna om det här som försökte hela första veckan att amma men blev bara brydd och mådde jättedåligt av det. Och jag kände att de reaktioner hon fick axla från omgivningen, speciellt på BB där de nästan ville driva ut den onda demon som bosatt sig i henne, måste ha varit skitjobbiga. Vad är det som är så tabu med att helt enkelt inte amma?
Som jag känner nu (och thank god att jag inte är i närheten av att bli gravid på minst 15 år) så kommer det aldrig att hända mig.

Kusin vitamin Annika min var beräknad att föda i fredags men än så länge ser det ut som att bullen i ugnen blir lite vidbränd. Jag var ju förkolnad när jag bestämde mig, två veckor för sent, att visa mitt briljanta tryne för omvärlden och blev välkomnad med dessans ledsna kommentar till pappas ruinerade planer att få köpa pojksaker. "Oh nej pappa, bara barbies igen..."

Dessan och jag, skilda årgångar:
image272
image273

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

fina bilder!

2008-03-12 @ 14:58:57
URL: http://helenass.blogg.se
Postat av: Bessies matte

Nu känner jag igen dig, Fine

2008-03-23 @ 19:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0