Fredagen den trettonde

Så - nu är jag äntligen på plats på jobbet. Dagen började med passning av syrrans lägenhet, det skulle komma comhem gubbar och dra ny kabel så jag fick sitta snällt och vänta på att de skulle bli klara. De arbetade faktiskt effektivt och en rask promenad senare nådde jag spårvagnshallarna.

Har påbörjat en ny kamp mot tjockismen som råder med jämna mellanrum i mitt liv. Motivation är något extremt i mitt liv - antingen lever och frodas den med nolltolerans - eller så ligger den sött och slumrar samtidigt som kilona smyger sig på igen. Akta akta! Måste vara på min vakt hela tiden. Bara jag tittar två gånger på en muffins så är det som om jag redan har ätit den.
Men nu är det nya tag! Trisst nog har friskis sommarschema satt igång så det redan glesa schemat är nu ännu tommare. Min plan är löpning och gym, nu när aerobics och step inte finns.
I've done it before och skall ännu en gång lyckas.

Ikväll kommer Tobias, jag kan inte ens erinra mig när vi sågs sist.. typ en och en halv vecka sedan, va tiden har gått fort... Känslan av att vara nära och att ha kontakt har fått stryka på foten när jobbet har tagit över men i helgen skall de återupprättas! Bio ikväll och Where The action Is imorgon. Söndag skall vi shoppa!

Back to workrelated things.....

Kommentarer
Postat av: ida

det dära med muffinsen känner jag igen.. blää. Lite avundsjuk blir jag ibland på dem som kan mumsa i sej vad som o inte lägga på sej nått alls.

2008-06-13 @ 16:34:40
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Maria

var inte så hård mot dig själv, du är vacker precis som du är!

2008-06-13 @ 18:15:39
URL: http://maariaas.blogg.se/
Postat av: bea

KUL :P

2008-06-14 @ 10:23:45
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0