A short brief. Not undies!

En Utmaning hittad hos Sarah.

Regler:
- Beskriv först reglerna
- Svara på alla frågor
- Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar
- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
- Avboka SJ biljetterna (kastade 566kr i sjön, de var varken ombokningsbara ELLER återbetalningsbara visade det sig. (STOR FRUSTRATION!)
- Luncha med Mattias (raincheck pga ont i magen)
- Fest hos kära Sjunning med tjejerna (raincheck pga ont i magen)
- Laga mat i Bomhus
- Kolla efter partytält på ÖB. (utplockat till tusen!)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Året var 1998, jag var 13 och jag åkte på min andra språkresa/ridläger till Hastings, bodde i värdfamilj och red på en äkta brittisk, lantlig ridskola. Upptäckte Smirinoff Ice och Bacardi Breezer, piercade naveln HELT fullkomligt utan tillåtelse och träffade underbara människor. Skulle börja sjuan till hösten och höll på att bli "stor och häftig". Trodde jag. egentligen var jag nog bara en fjortis med måsvingar och fjortoncentimeters Buffalo (jag var iaf först i stan att ha dem!) Jag lyssnade på Cardigans och i fjortonårs present fick jag biljetter till inspelingen av Sikta mot stjärnorna.

Ställen du bott på?
Växte upp i Emmaljunga, men flyttade upp till Sigtuna, SSHL när jag skulle börja gymnasiet. Under denna tid flyttade mina föräldrar succesivt ut till ett samhälle utanför Helsingborg så mitt hem blev så småningom där ute, även om jag inte hade/har ett eget rum där eller så. Efter studenten -04 hängde jag en hel sommar hos min nyfunna kärlek i Gävle men flyttade till Cambridge, UK i september. Efter att Tobias turné med Grizzly Twister var klar kom han och bodde med mig i ett studentrum på 10 kvm och en 90 cm bred säng. Tur att man var nykär!
   
Vi flyttade tilbaka till jul, jag återvände till Skåne men med siktet inställt på att bli sambo i Gävle. Bodde hemma och tog körkort i racerfart (började köra 19 januari - uppkörning 28e februari. Flytt till Gävle DAGEN DÄRPÅ, så det var vinna eller försvinna! Klarade uppkörningen och med fjärilar i kroppen flyttade jag så in på Nordost med min älskade. Uppgång 42C.
Samma dag som vi flyttade in, 1a mars 2005:
   

Efter nio månader i Gävle flyttade vi till Stockholm. I juni 06 flyttade Tobias tillbaka till Gävle after a series of events som jag inte går in på här. Sedan dess har det varit ett gediget pendlande i två år men nu har han sagt upp sin lägenhet och skall flytta ner till Stockholm igen, HURRAY!

Fem saker som Du skulle göra om du var biljonär? 
- Skänka en betydlig summa till Hjärt & Lungfonden, BRIS och ge en stor summa till forskning krings åldersrelaterade sjukdomar som Ahlzeimers och andra sjukdomar som ALS
- Försöka att inte förändras som person
- Hålla i pengarna och inte spendera dem på triviala saker utan upplevelser som resor och äventyr
- Definitivt se till att skaffa mig möjligheten att ha häst igen
- Den femte får bli osagd

Anyone som känner sig manad får svara, hojta till efteråt så man får läsa!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Kom på att jag var ju oxå på språkresa då. 1998.. 3 veckor på malta. la till det nu!! hihi.. dit vill jag igen=) kul läsning de där. man får som en lten inblick i nåns resa i livet.. gah, va djupt!! haha.



men är det anna sjunning måntro du menar?

2008-06-28 @ 22:43:34
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Jag och anna gick i samma klass i högstadiet så henne känner jag rätt ok. nu är hon lärare där jag yogar så vi ses ibland. lillasyster känner jag inte mer än som hennes lilla syster.



hejsan förresten!

2008-06-29 @ 14:22:15
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: jossan

Tack tack :)



haha, jag var också först med buffalo dojjor i min home town. och jazz byxor med en kjol över. herregud.

2008-07-06 @ 22:02:50
URL: http://jossanjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0