sopi.

fy fasen! jag vaknade av att det luktade sopor, den där hederliga "här ligger allt du inte vill ha blandat och ruttnar" stanken som ibland kan bli väl påtaglig. Tobias fattade inte ett jota av vad jag dillade om men när jag sen påstod att det luktade stekos och kött så blev han varse om att det kanske var så att jag pratade i sömnen?
Nja, i sömnen var det inte men jag fortsatte mässa om stanken som fick mig att vakna så tidigt och till slut tände och sen släckte tobias ett stearinljus för att bli av med den imaginära stanken (gör Eddie Izzards gest för "in my mind") och för att få tyst på mig... Nu är han i skolan och jag har grundligt sökt genom utrymmet under sängen för att verkligen kontrollera så att ingen av oss råkat sparka in en stor soppåse in i den glugg som är max 10 cm hög.
Naturligtvis var det sopfritt därunder. Till och med påsen i köket fick godkänt av min kritiska nos!

But it doesn't stop! sen började jag tjata om att han minsann inte fick åka till Prag en hel vecka bara för att undkomma rättegången mot Jarl här hemma i Sverige. No no no mister! Och här däremot, var det jag som drömde. Eller hade drömt, jag stod ju där klarvaken på vardagsrumsgolvet och läxade upp honom.

Det är snö på marken och regn i luften men jag trotsar vädergudarna för min promenad. Dock med protective plastpåsar inuti skorna.
ah! alas, telia caught up with me. Mobilen spärrad due to att jag nått maxgränsen (ynka 1000 kr) men since jag betalade den inatt så borde jag få liv i min livsnödvändiga kontaktbas med omvärlden. I hope.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0