Cushings

Den dag då man tar hem sin lilla valp ligger den dag då det lilla knytet skall lämna jordelivet för de evigt gröna ängarna där ingen smärta eller bekymmer finns så otroligt långt fram att det känns som en evighet dit. Men nu har den evighet gått för min lilla foyvv där hemma och han har drabbats av Cushings sjukdom, en hormonell ämnesomsättningssjukdom. Den går att behandla men han är så pass gammal att vi har beslutat oss för att han ska få somna in snart. Han mår stundtals riktigt bra men vi vill inte hålla honom kvar enbart för vår skull så dagen då han lämnar oss är nära.
Har varit ganska samlad då jag upplevt avsked många gånger i mitt djurrika liv men nu när jag pratade med pappa och hörde honom gny i bakgrunden medans pappa pratade med honom och jag såg honom framför mig så brast något inom mig.
Klart man blir ledsen, men något som hjälper mig att se allt det fina genom den mörka sorgen är Josh Rouse låt Life.


Kommentarer
Postat av: anna

vae? har roll ongrejen från ole henriksen utgått??

fast iofs..har inte behövt använda den sen jag började käka VitaminB5.

kram!

2008-01-21 @ 19:46:34
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: fine

japp den har utgått ur sortimentet. Bra med vit B5.

2008-01-22 @ 09:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0