Mindfulness

Det finns en man i mitt liv. Eller, egentligen finns det många men det finns en som är mig närmast. Han lär mig, stöttar mig, inspirerar mig och irriterar mig. En av de bästa sakerna han gör att han tipsar mig om saker han tror skulle kunna leda mig till personlig utveckling. En av hans tips har varit Audio Dharma och Gil Fronsdal.

Gil Fronsdal har en Ph.D. i Buddhist Studies från Stanford. OBSOBSOBS. Jag tror inte på New Age, jag går inte runt i haremsbyxor hemma och mässar mantran med rökelser i händerna. Men alla behöver meditera. Jag trodde aldrig det skulle kunna ge sådana psykologiska resultat, men det krävs att du gör det. No easy way, nono. Men resultaten, my friend, speaks for it self.

Du kan känna ett obehag mot att sätta dig ner och göra ingenting. För den enda gången vi gör ingenting är när vi väntar på att somna, och sömn räknas inte. Ett av Gils tal handlar om Mindfulness in plain english. Det är ett väldigt bra nybörjartalk för den oerfarne. För mig tog det tre gången (i rad) innan jag kunde koncentrera mig ett hundra procent på vad han sa. Tills dess flög tankarna runt som pingpongbollar och jag kunde inte fokusera, trots ihärdiga försök.
Anyways, hans talk om ovanstående ämne hittar du här. (amanda, this is the one i told you all about)

Ikväll, efter den mycket lyckade första kursträffen lyssnar jag på Mindfulness of eating. Också ett bra talk (än så länge) och jag jobbar på att bemästra mina ibland överhängande irritationer ang matintag.

Kommentarer
Postat av: Fian

Svar: Ger de så mycket i jobbrabatt asså? Sjukt! Du borde köpa en massa och sälja på ebay för butiskpris så tjänar du massor.. Kul! Åka utomlands och shoppa är ju 100 gånger mer värt!

2008-02-27 @ 02:40:38
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Postat av: Fian

Om skorna:
Svar: Ibland förbannar man sig för att man har köpt dom, och ibland sitter man och tittar på dem och ler..

2008-02-27 @ 02:41:12
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Postat av: Fian

Haha om rabatten igen: Jahaaa.. Haha jag förstår, lie jobbigt nästan att inte få ha på sig nått eget :P

2008-02-27 @ 02:50:22
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0