Små lätta ljud av väsningar

Det är ganska mycket ljud som florerar i lägenheten. Det finns badrumsfläkt, diskmaskin, gurglande avlopp, ett kylskåp som låter som en accelererande racingbil... och ett svagt väsande ljud. Har suttit en god stund nu och försökt lista ut vart det kommer från, för det är inte konstant.
Jag letar mig in i vardagsrummet, men där är det alldeles tyst sånär på fåglarna som kvittrar/gapar för fulla halsar. Ljudet når mig genom den öppna balkongdörren, så jag stänger den för att eliminera framtida sidetracks. Var är källan för detta svaga ljud?
Smyger vidare in i köket igen, kastar en förbannad blick på kylskåpet/formel ett bilen som precis ska sätta igång att accelerera. Tydligen ett fel på vattennivån i kyl...teknisk term, teknisk term.
Ljudet blir starkare... sovrummet?
Gör entre på trampdynorna i sovrummet men blir besviken, jag möts av tystnad. Nehe, det var visst inget mysterium, maybe just the voices in my head. Men när jag är på väg ut så börjar det igen! Lycka!
Jag håller handen för munnen för att inte skratta högt utan står där och ler med hela ansiktet.
Det finns sovställningar... och det finns sovställningar. Min älskade Tobias lyckas på något sätt, i sömnen, nästla sina långa armar främst, men även benen, in i de mest komplicerade. Och när jag böjer mig ner över honom så kan jag höra som ett väsande ventilljud, som ett läckande cykeldäck alternativt en ganska stor orm. Bilden kommer aldrig lämna mig.
För söt för att vara sann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0