detta ständiga, ihållande, återkommande

...illamående. Nu är det här igen. Försöker koncentrera mig på jobbet, ett helt berg av doftkit som måste upp på webbshopen och nu har vu tydligen konstruerat ett nytt system för artikelnummer så jag måste hela tiden gå och fråga efter nya och då känna mig okompetent och osjälvständig.

Anyway. Igår fyllde Tobias år så idag är det försenat födelsedagsfirande som gäller. Om jag ändå hade varit lite tidigare ute hade vi fått bord på Imperiet men nu har det tydligen börjat gå allt bättre för dem för nu hade de inga kosher tider kvar. Too bad. Men mysig hemmagjord middag blir minst lika bra tror jag. Bara han kommer hit snart! Detta eviga längtande, det kanske är anledningen till mitt illamående? Alldeles möjligt tror jag.
Och tårta! jag måste köpa tårta! -note to self-

Imorgon kommer Desirée hem till Sverige men bara till Skåne, hon ska träffa morfar på väg hem från MIlano. (Vilken omväg, istället för att åka tillbaka till NY så åker man till Bjärnum. haha!) Och jag får inte träffa henne förräns... ja. Vem vet? Förhoppningsvis blir hon förflyttad till Italien någon av de första sex månaderna nästa år, och då kommer jag inte vara sen att åka ner och hälsa på (shoppa!!)
Och Mimmi stannar kvar i Indien.. egentligen skulle hon ha kommit hem på måndag men nu blir det tydligen en månad till - så jag är stuck med att ha ihjäl hennes blommor och palmer och orkidéer så lite som möjligt. Blast!
Ensam syster i Sverige, Stockholm. Är inte helt nöjd med allt just nu. Förändra det så kan tänkas? javisst! Men just nu sitter jag fast i tiden så att säga. Inte mycket kan göras just nu. Får försöka dra lärdom av erfarenheterna jag samlar på mig just i detta nu.
Bli mer buddist. Jag borde tänka mer buddistiskt.

Men allt blir allt lite svårare när man mår illa. Right? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0