hur vet man?

Att man är smått pedantisk/går in för saker ordentligt? Jo, när jag låg på knä och dammade alla golvlister under min 5 timmar långa städa/slänga/damma/bona/möblera om/skura/reorganisera session så kom jag på att jag nog är väldigt noga.

Den där tomheten. som inträffar. när man kommit hem från en resa, en festival eller en 3 dagar lång dejt, och man sätter sig på en stol och bara sitter. så känns det nu. Jag sitter och tittar ut genom mina oputsade fönster. tankarna drifts off. Tänk om. Tänk om man skulle tänker jag. Va skönt det är att bara sitta rakt uppochner. Tänka på andningen, hållningen, känna frid. Meditation tror jag det kallas. I en sekund lyckas jag koppla bort allt. bara andning kvar. Otränad. Tobias kan jättelänge.
Jag skall träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0