regn, regn, regn.

Igår kväll var marken torr.
Klockan 03 inatt vaknade jag och var helt övertygad om att expediten från H&M Väla som jag lurade stod med hammare utanför mitt fönster, på god väg att ta sig in och döda mig i sömnen. Men nej, det var bara ösregn. Och inte ösregn av vilken kaliber som helst, hade man vistats utomhus hade man variut tvungen att skydda sig med störtkruka för att inte få hjärnan penetrerad av sylvassa regndroppar med en hastighet av 1000 km/h.
Det regnar fortfarande ihållande och det verkar inte alls ge med sig. Jag löser korsord, har mjukis och gör jordgubbstårtan med superlågt GI. Ingen hembygdsgård, ingen majstång, ingen dans, ingen fiskdamm och ingen våffla. Alltså inget infriande av våra efterlängtade tradtioner. Suck my dick.
Det väntas komma upp till 50 mm idag. Glad midsommar, för all del. Bättre att det regnar nu än på Roskilde om en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0