vattenskadat kök.

Kommer hem från Gävle via ICA. Sätter ner matkassen i köket. Undrar: ska det verkligen vara vatten över hela lägenheten? Tittar runt och får syn på diskhoarna, som är fyllda och svämmar över. Öppnar diskmaskinen, och ut rinner avloppsvatten.
Panik, 1000 frågor och vanmakt.
Ringer Tobias och storgrinar. Bostadsrätt är inte samma sak som hyresrätt, där man självklart ringer värden som kommer och fixar saker i sin egen takt. Nu är det upp till mig.

Ringer på hos grannen, som hämtar en annan granne, som ringer rörmockaren. Ringer försäkringsbolag, saneringsfirmor och nu, 5 timmar senare jobbar två riktigt trevliga tjejer med att sanera mitt kök. Proppen är borta och en vällukt börjar sprida sig över det där avfallsoset.
Imorgon kommer det en inspektör för mitt försäkringsbolag för att konstatera hur mycket som är skadat.
En sak är ju säker, golvet måste rivas upp och läggas om, likaså listerna och kanske ännu mer.

Saker har kännts bättre, men initialt extremt mycket värre. Tack vare älskande stöttande människor på alla håll i landet, norrut och söderut, fina glada människor som gör sitt jobb med ett leende på läpparna trots att de jobbat hela helgen så blir dfet nog ok till slut.
Man lär sig något av allt. Jag klarade ju det här till slut, fastän det kändes omöjligt till en början.
Stolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0