Lösningen

Ah! Det borde jag ju ha anat!

Fick ett mail med lösningen:
"1.1 - extrakt fran "Dubliners" av James Joyce
1.2 - Guiness.......book of records
1.3 - Fyrklover "Shamrock" symbolen for Boston Celtics
=
IRLAND!! (DUBLIN)

2.1 - Kanaler
2.2 - Rembrandt
2.3 -(forsvann bilden?) Nakna cyklare
=
AMSTERDAM!!"

Så 1,5 månader före min födelsedag så kom min födelsedagspresent - att träffas upp över en långhelg i någon av dessa städer!
"Skulle vara jattekul att se dig och make up for de daliga fodelsedags presenter jag skickat de senaste 5 aren jag varit borta.
Pick a place sa hoppas jag vi kan ses helgen 13-16 September?"

IHH!! Är det någon som har några tips på vad man ska göra i Amsterdam eller Dublin?? Just nu lutar det åt Dublin, men jag är kluven. Om det är någon som har tips så är de hjärtligt välkomna!!

Kommentarer
Postat av: ostro

I amsterdam finns det knark, horor och antagligen jumpstyle. I dublin finns det god öl, trevliga människor och antagligen riverdance. Så det beror väl på vad för sorts roligt du vill ha. Observera att detta helt och hållet bygger på mina fördomar. Om du undrar vad jumpstyle är, sök på youtube.

2007-08-02 @ 12:04:39
URL: http://blogg.ostro.se/
Postat av: fine

Ostro: ja, jag besökte amsterdam i september 04 och var till och med inne på grasshopper! Väldigt intressant beställningssystem de hade där ;)
Så det vore ju onekligen roligare att åka till en stad jag ännu inte besökt, även om jag inte dricker öl, haha. Men främst roligt att träffa min syster, det är snart ett år sedan...

2007-08-02 @ 12:47:06
URL: http://fine.webblogg.se
Postat av: Tobias

Fy fan vad kul babe. =)

2007-08-02 @ 19:55:03
Postat av: fine

Tobias: Ja, visst är det häftigt och roligt?! :D Men Amsterdam får vi ha för oss själva babe, det blir Dublin.

2007-08-03 @ 07:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0