Hypno Comedy.

Vilken dag det har varit!! Min syster fyllde år idag så vi började dagen med frukost på centralbadet, där det sedan blev ansiktsbehandling för hennes del medans fattiga jag badade sju sorters bastu, simmade och bubblade i väntan på henne. Totalt 3 timmar bad, kom ut därifrån liknandes ett russin.
Lunch, shopping och strosande på stan.
2ans buss hem, pussa lite på tobias och sen iväg till boulevardteatern och Hypno Comedy. Det visade sig att vi satt på främsta raden, 0 cm från scenen, som förvisso inte var högre upp än 2 dm men det kändes lite nära. Det var när vi satt där och väntade som jag bestämde mig. Jag skulle vara med. Jag skulle låta mig bli hypnotiserad och göra galna saker för publik.
14 personer var vi som tog det beslutet. 4 avbröt medans hypnosen pågick. Det jag kände när han försatte oss/mig i trans var att jag stod på en stege, redo att klättra ner i en brunn, och ju mer jag lyssnade på hans röst och instruktioner desto djupare ner i brunnen kom jag, där ingen publik, inga strålkastare, ingen nervositet fanns.
Här är några få av de saker jag gjorde, berättat för mig efteråt:
  • Jag var på audition för att göra reklam för en ny dryck, som jag skulle säga var jättegod, men grejen var att jag tyckte den smakade vidrigt. Jag och en annan kille skulle ta en stor klunk och säga mmm, gott. Vi grimaserade och kväljde tills han bytte situation så att drycken var jättegod och man blev alldeles full i skratt av den och ville ha mer. Jag halsade 0,5 l ramlösa i ett svep och rapade sedan i micken när han frågade om det var gott, sedan tog jag med mig flaskan till min plats och pussade på den...
  • Jag var på idolaudition och alla andra i gruppen var tillsagda att spela jury och att rata mig fullständigt. Jag sjöng du gamla du fria och påstod att jag hade dvdboxen med alla idolsäsongerna.
  • Jag fick ett par enorma gula glasögon på mig som gjorde att jag såg alla i publiken nakna. Jag gick bort till en snygg dansk kille som var där med sina föräldrar och stirrade på honom och log.
  • Jag tappade bort  numret 7. Efter 6 kom 8, veckan hade 20 dagar och jag gjorde matematiska uträkningar där alla svaren som eg skulle bli 7 blev 4, 6, 35 etc.
När jag nu försöker komma på om det var några fler saker, som ingen nämnt ännu så känns det som om de hände när minnescentrat i hjärnan inte var tillräckligt utvecklat för att lagra data, för jag kommer bara ihåg det som min syster nämnde. Jag kan inte komma på något jag gjorde på egen hand. Som när man precis vaknat och vill komma på drömmen man hade "på tungan" (i hjärnan?) för en sekund sedan, men sedan man slagit upp ögonen är den puts väck. Så känns det.

Jag fick 2 fribiljetter för min underhållande prestation på scen så någon torsdag i vår skall jag och tobias gå, stackarn blev alldeles orolig för hur jag mådde och vad hypnotisören verkligen hade gjort med mig. Jag rekommenderar VERKLIGEN alla att gå och se Hypno Comedy om ni får chansen, och om ni verkligen vill vara med om något spännande så ta möjligheten att vara med!!!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hahahaha! Gosh, vad roligt! Jag skulle verkligen velat se!

2007-04-06 @ 23:09:20
URL: http://mjaumjau.com/user/300/diary
Postat av: fine

Jadu Mattias, det tror jag verkligen!=) Min syster hade nog roligast av alla i publiken. Det var lätt det häftigaste jag varit med om.

2007-04-07 @ 00:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0