BluffBlus

Klockan 08.00 var jag på plats på Kaptensgatan 13 för Hunky Dory's kollektionsutförsäljning. 5 trappor upp möttes jag av småhysteri i form av gucciväskprydda tjejer/kvinnor som panikrafsade åt sig enorma klädhögar som de senare nonchalant slängde ifrån sig i ett hörn efter att ha provat hälften. Det var ungefärliga 1000 grader varmt så jag snodde åt mig några tröjor och bestämde mig till slut för en snygg stilig, svart tshirt. Gick för att betala då tjejen i den provisoriska kassan kastade det hutlösa priset av 300 kr rakt i ansiktet på mig. "Ehm, jag ska bara prova den en gång till" ursäktade jag mig med och hängde det lilla tygstycket på en stång på min väg ut, där den inte fick vara ifred länge innan en välmanikyrerad hand slet den åt sig.
Jag flydde hals över huvud ner på gatan där jag ställde mig frågande till vad jag skulle göra. klockan var 08.09 och inte en affär så långt ögat nådde var öppen. Efter en promenad förbi nybroviken tog jag 2an hem. Solen strålade och fåglarna sjöng i kapp i de klorofyllgröna trädkronorna.

Nu har tiden kommit för de små affärsinnehavarna att slå upp portarna så för mig är det dags att lämna hemmets trygga vrå för dagens konsumtion. Apoteket, Dermarome (ska köpa decleor och I.D), Monki står på dagordningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0