tant rosa på nya äventyr.

När jag satt snällt och väntade med min illa tillknycklad (jag hade väntat jättelänge och vikt alla origami jag kan) kölapp kommer södermalms coolaste pantertanter in på banken. Korta och kutryggiga med handväskorna i ett hårt grepp under den ena armen och den andra i armkrok. Stegar i sina vadlånga yllekjolar rakt förbi montern som spottar ut kölappar och ställer sig en meter bakom en dam som kastar en frågande blick över axeln.
Ingen kunde undgå hennes ärende, Rosa 92 skulle ha ett nytt leg!
När hon fick höra att det skulle ta tre till fyra veckor innan det var klart bröt hon ut i ett - Åh herregud!
Det måste vara så betungande för Rosa att klara sig i vardagen. Jag menar, hur skall hon kunna handla på systemet, och vem på ICA skulle låta henne köpa cig??

Rosa vände sedan glatt på klacken och stegade långsamt men målmedvetet ut från handelsbanken med sin söta väninna, som Rosa lät gå före efter att hennes vännina frågat om hon fick gå ut först. Blir sånt viktigt på ålderns höst?

Kommentarer
Postat av: pojken

Du skriver bra min sol. Hör av dig till ngn sthlmstidning?

2006-09-06 @ 15:10:13
Postat av: Fine

Tack, va snällt! Hmm, jag har funderat på det, men jag tror det kan bli lite mycket just nu. Men jag skall absolut inte glömma förslaget!

2006-09-07 @ 00:21:11
URL: http://fine.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0