rubrik

Igår dog min farbror. Han söp bokstavligt talat ihjäl sig, och igår när ambulansen svängde upp på gårdsplanen stannade hans hjärta. Det orkade inte mer.

Jag var den enda som egentligen hade någon sorts relation med honom, jag var hans favorit. Så fort han kom på besök när jag var liten hade han gräddbullar med sig, och jag fick alltid sitta på hans Harley. På pappas motorcykelutflykter var det alltid mig han pratade med när vi stannade för en bensträckare.
Han var en snäll man, men en rabiat alkoholist som aldrig kunde ta emot någon hjälp från någon, varken
familjen eller proffs, eller erkänna sitt missbruk.

Jag känner mig ledsen för pappa skull - sist bröderna stötte på varann var inne på systemet, där min farbror chockad och tagen blev tillönskad en riktigt trevlig och meningsfull helg. Sista minnet av honom - med en systemkasse i handen.
Tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0