cineastens klagan.

Jag diggar inte alls att gå på bio i Sverige. Som bekant såg jag och Tobias Thank you for smoking i N.Y när vi var där i april. Nu har den gått upp på filmstaden söder och vi var där igår för att återuppleva den bästa film vi någonsin sett.
För mig var upplevelsen arketypen för besvikelser. Jag kan inte understryka hur mycket jag HATAR när folk upprepar catchfrasen eller poängen de precis skrattat åt, och killen bakom mig undergick hotet från min feta smocka hela tiden!!

Nä, bio i Sverige suger. När vi bodde i Cambridge gick vi på bio en sisådär 3 dagar i veckan, och där fanns det inte platsnumreringar, folk smög in och var tysta både före och under filmen. De var kultiverade och skrattade åt de subtila poängen och inte när "han ramla på en isfläck framför tjejen han skulle ragga på - fyfan va ja garva"
STUPIDITY.

Den gången vi såg Thank you for smoking i USA var det roligt för man förstod hur regissören hade tänkt med sina poäng - riktade till den amerikanska befolkningen och andra som har koll på inrikes konflikter och skandaler. Det blir så torftigt när antagonisten bränner av en sjuhelvetes kommentar som varje amerikan skulle slå sina knän blåa av - och det är knäpptyst i salongen. Men scenen efter ramlar han på isfläcken - och DÅ skrattar alla. Jag ville bara gå därifrån igen och vänta på att DVDn skall ankomma från Amazon.com.

Besviken men förväntansfull inför "En obekväm sannning" av Davis Guggenheim med Al Gore.

Nu vankas gymet och ett försök att byta nedstämdhet mot endorfiner. Sen skall vi till Solvalla och Stockholm Horse Game.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0