Helgen.

Helgen har som alltid gått för fort. I fredags hade jag mitt sista praktiskta prov, i epilering och 10 minuter innan vi slutar och 40 minuter innan mitt tåg går kommer vår lärare in med en skrivning, sådär surprise surprise! Jag tror jag skrev på rekordartade 7 minuter sen slängde jag och Linda oss på tunnelbanan och stack till tåget. Väl där ringde Ullis upp och sa att de hade korkat upp skumpa i klassrummet och skålat med lärarna. Där satt jag och Linda med en pimpim påse och apelsinjuice. fest!

Senare gick vi på tobias mammas julshow vilken var superrolig, jag skrattade extremt mycket (och lyckades koordinera det med när jag filmade så mitt ekorrliknande fniss hamnade på ljudband). Jag hade obsessat om potatisgratäng för Laila och Tobias hela kvällen så fam walldén såg till att jag fick min urge stillad på Helt Enkelt.

Åkte tåg med Tobias pappa, försökte plugga cidescofrågor men somnade hela tiden (inte så konstigt när jag gick upp 05.30). Sa hej då till honom på arlanda, åkte hem och mötte upp mamma. Fixade i ordning hennes bedrövliga naglar (ta aldrig bort byggda naglar hemma såvida du inte känner någon manikyrist som kan sopa igen spåren) och klippte hennes bryn.
Hon är så bedårande söt, började direkt prata om hur vi skall fixa till smådetaljerna i inredningen som under hösten fallit i glömska pga all skola. Blev så jäkla glad, det känns som lägenheten kan bli så mycket mer personlig med hennes hjälp. Jag har ju inte ett spår av juldekorationer ens...

Långt inlägg - inte skrivit på länge. Det betyder ju inte nödvändigtvis att det jag plitar ner nu är extra intressant, men skriva bör man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0